måndag 7 april 2008

Grabben i rummet bredvid

Denna vecka är jag och Daniel ansvariga för lillebror och vovsingen. En mycket förvirrad och halvdöv liten Sally kom hem till oss igår och gjorde sig någolunda hemmastadd i datarummet tillsammans med bror. För första gången på vääääldigt länge städade jag och Daniel upp där inne och insåg förvånat att det var så mattan såg ut, coolt! :) Det är intressant vad fort modersinstinkterna slår till när man får en tonåring och en hund hos sig. Har Sally varit ute? Har du någon duschhandduk och hur många kuddar vill du ha? Vad ska vi äta ikväll? (Nu måste man ju laga ordentligt med bra mat så inte bror bara får skräpmat alt. mackor och mjölk).

Annars måste jag säga att jag mest är stressad och har i fyra dagar haft en hemsk huvudvärk till och från. Att arbeta är väl krävande skulle jag tro, men jag trivs ändå väldigt bra på skolan. Kruxet är egentligen bara att jag läser alldeles för många kurser samtidigt. Det är svårt att ha praktik på heltid samtidigt som man ska läsa tre andra kurser. Lööövli.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, trevligt att få vara så ansvarstagande!
hur gammal är bror din?

ta det lugnt fina, du måste ju tillåta dig att leva oxå!

*kramar om massa*

Johanna sa...

Anne: Jag känner mig ytterst vuxen och ansvarstagande :) Han är 17 så han är ändå själgående :)

Anonym sa...

hjärtat, du behöver en riktig tjejkväll snart tror jag! du är skitduktig och snart är du färdig jue!!