tisdag 2 juni 2009

Firande, sommar och lite tårar

Det är juni. Det är sommar. Jag har haft några underbara dagar med ledighet och sol men nu är regnet tillbaka. Det gör inte extremt mycket när man jobbar men till helgen hoppas jag på sol iaf! Även om jag inte bloggade mycket i maj lyckades jag iaf med dubbelt så många inlägg som månaden innan ;)

På torsdag åker familjen upp till hufvudstaden för att fira bror som blir polis (How crazy is that egentligen, lillebror färdig polis!). Ceremoni i blå hallen och sen ut och käka middag med familjen. Najs najs. På fredag blir det firande av bror och Calle i Kjula, på lördag ska vi fira Kim som tar studenten och sedan Ica på kvällen som har födelsedagsfest. På söndag är det vårkonsert i stadsparken. Busy weekend indeed men den kommer definitivt bli mucho trevlig, I'm sure!

Jag tror det knappt fast jag säger det högt för mig själv: i morgon har jag mina sista lektioner på Djurgårdsskolan *snyfft snyfft* Efter morgondagen väntar en arbetsdag med kollegorna, en specialdag på måndag, skolavslutning på tisdag och sedan två dagar av att plocka ihop mig och mitt. Det är ju det sorgligaste som finns att lämna mina underbara elever men jag får vara glad över att mitt första år som lärare har varit helt bäst. Att jag har jobbat ett helt läsår nu är ju galet, var det inte nyss jag tog examen?!

I dagens läge vågar jag absolut inte hoppas på något jobb till hösten. Inom kommunen finns inga jobb att söka och inte på andra ställen heller knappt. Jag är dock väldigt glad och nyfiken inför morgondagen då jag ska på anställningsintervju! Min andra i mitt liv och denna gång en gruppintervju... Exciting... Vågar inte hoppas för mycket som sagt men det är klart att jag hoppas att ni kommer hålla tummarna för mig ändå ;) (I morgon 16:00!)

Annars ser jag fram emot sommaren och sommarlovet, även om det innebär att jag kommer närmre den ovissa hösten. Jag hoppas kunna njuta av massa sol, bad och läsning och verkligen njuta av en jobbfri sommar :) Om lite mer än en vecka går jag på mitt första sommarlov som lärare!

1 kommentar:

Anne sa...

Passa på att njuta fina av ledighet och allt!

massa kramar