onsdag 14 oktober 2009

I de övre tonåren

Här ekar det sannerligen. Jisses vad tomt på inlägg det är, skäms på mig...

Livet knallar på i samma rasande takt som vanligt. Sommaren är borta och det är nästan så att hösten snart övergår till vinter. Galet. Volleysäsongen har dragit igång och i helgen har vi vår andra match för hösten (den första vann vi för övrigt lätt med 3-0 över ett lag som uppenbarligen inte har spelat i trean tidigare. Nästa match lär bli desto tuffare).

På jobbet är det minst sagt fullt upp då jag snart blir pryglad av mina elever för att jag aldrig hinner rätta deras uppsatser och noveller. Det börjar kännas att jag har fått fler grupper i år och även fler mentorselever. Än en gång suckar jag lite över att det är så mycket annat som tar tid istället för undervisning. Men men. Som tur är trivs jag fortfarande oförskämt bra även om jag är stressad och har mycket att göra. Bara sju arbetsdagar kvar till höstlovet! ;)

Shit, snart fyller jag 27... Gammaaaaaaaaal.... Men jag får tänka på vad en elev sa till mig härom dagen:

Jos, du ser ut som en kvinna i övre tonåren.

;)

2 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...

Men vilken söt elev du har! Min bror trodde att jag var 37 och ett halvt. Tack för den, liksom.

Johanna sa...

Haha! Ja men de små liven har det svårt att uppskatta åldrar. Jag har fått höra alltifrån 18 till 40 när de ska gissa :) En förskoleelev protesterade en gång mot att jag skulle köra bil, det var jag för ung för :)