måndag 11 oktober 2010

Eko i bloggen

Oj oj vad jag försummar bloggen. Oj oj vad jag försummar bloggen. Så går det när man inte har Internet hemma antar jag :) Rätt irriterande att inte kunna kommentera andras bloggar heller eftersom det inte funkar i iPhonen. Dumt. Ännu dummare kanske är att jag (vi. Nej, Daniel) kommit på att man kan använda iPhonen som nätverk och surfa ändå ;)

Har i alla fall haft fullt upp de senaste veckorna, vilket inte är så konstigt antar jag. Nu börjar vi äntligen komma i ordning här hemma i alla fall. Vi snubblar inte över kartonger längre, vi har lampor i alla tak och det börjar kännas som vårt hus :) Däremot måste vi som sagt vänta tills vi har Internet och telefon och än så länge tittar vi på familjens TV (vilket inte är helt fel med alla dessa filmkanaler och annat skoj :)) Sen är det ju en hel del som måste göras. Det ska fixas i trädgården, det ska fixas med tusen praktiska saker inomhus och så ska det fixas med bankbestyr som inte riktigt funkar än...

Förutom flyttbestyr är det förstås fullt upp på jobbet och den lediga tiden går åt till sång, volleyboll, sömn och rep inför F-rocken (som iofs inte har dragit igång ordentligt än men). Jag förväntar självklart att alla jag känner kommer och visar sitt stöd när F-rocken drar igång ;)

Det har blivit höst också! På riktigt. Inte ett träd har gröna löv längre och vi får lära oss hur man tar hand om en trädgård med allt vad det innebär. Att kratta löv är inte det roligaste kan jag lova. Å andra sidan tror jag att det kan slå att skotta snö... Jag har iaf fått skrapa bilen två morgnar - det är höst.






Höst i Kjula :)
 

3 kommentarer:

Lina Fröberg sa...

Åh va härligt att höra att ni börjat komma i ordning. Vi är SÅ nyfikna och för min del även lite avundsjuk på er flytt :-) Nu är det verkligen vuxenpoäng till er två. Husägare!

Säg till när allt lugnat sig så kommer vi gärna över en sväng! ingen stress :-)

Ica sa...

Ska du vara med i f-rocken? Nu får du banne mig ta och ringa mig. Jag har ju NOLL koll!!

Johanna sa...

Lina: Ni är välkomna närsom! Det lär ta bra lång tid innan man har kommit i ordning helt så det är inte värt att vänta på det :)

Ica: Det har jag väl skrivit om tidigare...? Men hursom suger vi på att ringas. Hej jag är aldrig hemma.