fredag 28 december 2012

Preggo-update

Jag fortsätter att blogga i min andra blogg och får väl helt enkelt erkänna denna blogg som totalt försummad om än inte helt bortglömd. Frågan är väl hur jag gör senare, om jag ska gå tillbaka och blogga här när bebis har kommit eller om jag ska avveckla den här och bara skriva i gravid-bloggen. Ah, det visar sig!

Jag växer och frodas i alla fall och nu är jag inne i vecka 27. Fysiskt mår jag oförskämt bra och det passar mig tydligen att vara gravid då jag inte lider av några direkta krämpor :) Jag har ont i ryggen ibland men det brukar hjälpa med extra vila. Jag är kroniskt nästäppt och beroende av nässpray sen oktober men det är sånt jag kan leva med. Jag har ingen foglossning, sover gott i stort sett hela nätterna och har aptit som en häst. Bebis tycks må bra och frodas också. Alla prover var bra sist jag var hos barnmorskan och han sprattlar runt, sparkar och boxas för fullt dagarna i ända!

Fysiskt mår jag nästan som en prinsessa med andra ord men det är det psykiska jag får jobba med. Nu har jag ju jullov men annars känner jag mig alldeles för stressad och otillräcklig på jobbet. Jag har alltid tyckt om att gå till jobbet men nu har det inte varit så på länge. Känner inte att jag borde klaga men jag är väl extra känslig nu kanske. Förutom stressen mår jag väl inte helt kalas med hur kroppen ändras. Även om jag vet att det hör till och att jag kommer gå ner i vikt när bebis är här så är det jobbigt att känna sig så otymplig och stor. Jag gillar att vara smal helt enkelt. Det är väldigt dubbelt hela grejen. Jag älskar min bebismage och går och klappar på den dagarna i ända. Det gör mig heller inget att jag fått tuttar. Men resten. Nej. Jag känner mig inte fin. När vårterminen drar igång blir det nog sjukskrivning till 50%.

Tiden går så fort nu! Tänk att vi kan ha vår bebis hos oss om 13 veckor! Längtar så! Det mesta av de "största" grejerna är faktiskt införskaffade nu tror jag... Vagn och skötväska har vi köpt, babyskydd (bilstolen) har vi lånat av Micke och Jenny, säng ska vi få av snälla Malin på jobbet. Det stora som är kvar är skötbordet och sen är det mest omvårdnadsprylar, amningspump, badbalja, lakan och småsaker som ska inhandlas tror jag. Efter nyår har jag tänkt att vi ska ta tag i rummet! Självklart kommer bebis sova inne hos oss i början men det är skönt om rummet är klart ändå. Det ska rivas gamla tapeter, spacklas och slipas och målas/tapetseras. Ska bli så mysigt att fixa där inne :)

En liten uppdatering så här efter x antal månader. Nu väntar soffan och filmmys resten av kvällen!

 Lillemans vrålåk :)

 Var tvungen att köpa lite pojkkläder efter ultraljudet i oktober :)

 Magen för ett par veckor sen...

Magen fotad i vecka 26 (25+0)

Inga kommentarer: