tisdag 10 november 2009

Det där med att använda reflex är inte så dumt!

Jag är antagligen en av de sista som bör uttrycka sig i ämnet eftersom jag själv lyckats bli påkörd på ett övergångsställe men jag tänker göra det ändå.

Folk är verkligen livsfarliga! När jag körde hem från jobbet idag efter 17:00 hade det hunnit bli bäcksvart ute (hemskt, jag vet). Just so you know: Man syns inte bra i bäckmörker. Särskilt inte om man dessutom har mörka kläder på sig OCH saknar reflex. Ännu farligare blir det om man bara kliver rakt ut i gatan utan att se sig för. Låter inte som en nyhet men jag vet inte, det var minst 5-6 stycken gångare som gjorde just detta. Tur för dem att jag har blivit påkörd och därmed kör väldigt försiktigt i mörker sedan dess.

Ack ack ack, ska man behöva tänka på allt åt alla?

Dagens tips: Använd reflex!

1 kommentar:

leapox sa...

Håller helt med dig! Reflex är ju bara ett måste, även fast jag själv slarvar ibland...