onsdag 18 november 2009

Huvudvärk, mensvärk, halsvärk

Ibland måste man få tycka lite synd om sig själv, eller hur? Egentligen är det inte ett dugg synd om mig, jag vet, men jag måste få klaga lite jag med :) Jag är snuvig, täppt och nyser som en galning. Igår kväll/i natt och tidigare idag hade jag ont i halsen men det känns i alla fall bättre nu. Huvudet har bankat lite smått idag och på det har jag mensvärk. Stackars, stackars mig ;)

Bortsett från detta är det en sån där intensiv period på jobbet nu med omdömen som ska skrivas, utvecklingssamtal som ska hållas och på det allt annat som hör till. Jag är trött, stressad och ser fram emot jullovet. (Japp, där har vi en anledning till att jag inte jag ska klaga :)) Nästan tre veckor ledighet och så da fact att det är jul snart! Nästa söndag får jag ta fram adventsljusstakarna och börja baka lussebullar :)

Nu blev jag plötsligt lite gladare igen och vill inte klaga så mycket mer. Nu ska jag fortsätta njuta av kvällen och dricka en massa julmust! ;)


2 kommentarer:

LINAN sa...

Fina (lite elaka) Johanna. Du är en stark, mycket positiv och ambitiös kvinna.
Därmed får du klaga, det väger liksom upp och i slutändan blir du ändå sådär läskigt positiv och glad så man undrar ibland vilken ände du kom ut från!

Fortsätt så, snart lov!

Ica sa...

Heja Fjant! You can do it! Nästa vecka får vi partaja ordentligt. Vi ska vinna en hel drös matcher som är snorroligt! Och man får gnälla, bara det inte får stanna som en hinna över dig, för det blir så tråkigt för dig själv (för att inte tala om de personerna som står och passar på volleybollen och får dina galna skrik i örat när du missar en smash)
Läskigt positiv vet jag inte om jag skulle skriva under på, men du är rätt bra ändå :)