lördag 12 mars 2011

Eskilstuna - Sollentuna 3-1

Idag spelade vi den viktigaste matchen för säsongen där vi fick chans på revansch mot ledande Sollentuna. Taggade till tusen efter förra förlusten (vår enda!) som slutade med siffrorna 3-2 (23-25, 15-25, 25-21, 25-17, 15-10) till Sollentuna var vi nu bestämda på att vinna så att vi skulle ta tillbaka serieledningen. Matchen blev riktigt rolig! Första set slutade med en förlust för vår del (kommer inte ihåg siffrorna men det var jämt, nåt i stil med 25-22 tror jag). Vi trodde resten av matchen skulle bli lika jämn men icke! Vi kom upp oss och vann de resterande tre seten med marginal. 25-10, 25-10, 25-19 tror jag. Bra inledning på helgen måste jag säga :) Vi är så bra tjejer!! ;)


Bilden är dock från en tidigare match, mot Bromma tror jag.

Nu har vi bara två matcher kvar för säsongen, en hemma och en borta, och efter det väntar Kal & Ada i Göteborg 7-8 maj. Pepp!!

Nu ska jag försöka vara duktig och ta tag i resten av dagen. Även om solen skiner och det är närmare 7 grader ute (!) ska jag vara duktig här inne och städa, tvätta, baka bröd och försöka rätta lite uppsatser. På det tänker jag strunta i kvällens Melodifestival bara för att och istället.. ja, jag vet inte, lägga klart pusslet, läsa eller titta på film :)

Om någon mot förmodan bryr sig så hade jag lite fel med siffrorna ;) Dagens resultat blev Eskilstuna - Sollentuna 3-1 (19-25, 25-10, 25-10, 25-19)

Inga kommentarer: