onsdag 15 juni 2011

Sommarlov

Inläggen har lyst med sin frånvaro ett tag nu. Igen. Ah, sånt som händer! Detta betyder inte att jag har gått sysslolös under den här tiden, eller att inget kul har hänt. Det har förstås varit fullt upp på jobbet, som sig bör några veckor innan skolavslutningen. Teacher's Pet rockade loss på årets kabaré och det rockades så svetten rann. Riktigt kul att köra igen och självklart börjar vi redan nu fundera på vad vi ska köra för låtar i årets Företagsrock ;)

I fredags var det dags för årets sommaravslutning och jag missade tyvärr nästan hela grejen eftersom jag fått en läkartid preciiiiis just då. Inte mycket att göra åt... Jag hann i alla fall träffa klassen i 10 minuter och säga hej då till alla 9:or innan de försvann. Vi har jobbat lite den här veckan med och idag avslutade jag terminen med att städa, rensa, sortera och kasta papper under förmiddagen. Jag har med andra ord sommarlov nu! I hela 8 veckor. Och jag kommer med största sannolikhet att klättra på väggarna redan innan denna vecka är över. I-landsproblem big time men det känns faktiskt rätt segt att inte ha nåt inplanerat. Jag ska absolut inte klaga dock. Det finns ju en hel del att göra här hemma, massa folk att träffa och förhoppningsvis får jag njuta av varma dagar ute i gräset med bra böcker!

I lördags var det dags för bröllop i Hällby och Monika och Johan blev äkta makar :) Mycket fint och väldigt trevligt! Sången i kyrkan gick över förväntan även om min solosång hade kunnat vara stabilare. Tror dock att brudparet var nöjda och det är ju huvudsaken :) Bröllopsfesten var riktigt trevlig och skratten ekade högt och länge. Tack för det herr och fru Ricksén! :)




3 kommentarer:

Hanna sa...

Iih, på lördag är det min tur :)

Ha ett underbart sommarlov!

Johanna sa...

Vad spännande och roligt Hanna! :D Ser fram emot att få läsa om och se bilder från er dag sen! :)

Monika sa...

Vi är supernöjda med sången, ni var bara bäst!!