tisdag 6 september 2011

Pessimist påtvingar påklistrat partyhumör

Vissa dagar är helt enkelt inte bra dagar. Kan inte nån uppfinna den där fjärrisen snart, den där som gör att man kan snabbspola fram ett par dagar? I sådana fall skulle jag be om att få spola fram till fredag vid 16-snåret. Då sitter jag hos frisören och har en härlig kväll med fina kollegor framför mig, och så en helg på det förstås.

Idag känner jag bara att jag inte borde vara på jobbet för jag orkar knappt med att vara trevlig och något tålamod med eleverna finns inte att tala om. När det är för mycket annat som spökar är det väl så, hoppas bara att det går över så fort som möjligt. Självklart började dagen dåligt för att jag ska vara på jobbet till 20:00 också. Föräldramöte i kväll och jag får helt enkelt tvinga migsjälv att vara go och gla´. Förhoppningsvis hinner jag med lite volleyboll efter det, om det inte drar över för mycket på tiden här vill säga, det brukar i alla fall göra mig glad!

Let's go! Fake that smile now!

5 kommentarer:

Ica sa...

vem vinner nåt på att du låtsas Fjant? Usch, jag blir så ledsen när jag läser din blogg. Verkar ju inte direkt som du mår bra nånstans. Pöss!!

Johanna sa...

Låtsas? Eller menar du att jag kör på? Det måste jag ju göra på jobbet så där vinns det mycket, särskilt eleverna vinner ju på det :)

Ica sa...

Det är du som skriver att du låtsas vara gó och gla :P
Ingen vinner på det, tro mig, inte i längden. Inte ens dina elever.

Johanna sa...

Inte i längden, nej. Men tyvärr finns inga andra alternativ. Det funkar för stunden och det duger visst här.

Ica sa...

okej, önskar jag kunde hjälpa dig se en lösning i längden istället för stunden.