måndag 15 december 2008

Jul, jul, strålande jul

Oj! Jag lyser uppenbarligen med min frånvaro. Hela december har gått och endast ett inlägg har publicerat. Illa illa. Jag skyller helt och håller på att jobbet har varit lite lätt intensivt nu när prov ska rättas och betyg ska sättas.

Jag har däremot hunnit med en massa skoj också; tittat på mina solstrålar som lussat, lussat själv, julpysslat (och därmed hamnat med stor bild på första sidan i en av lokaltidningens bilagor *haha*), varit på hattfest, 2-årskalas och annat trevligt.

I lördags var det luciadags i Kloster och igår sjöng vi i ishallen (utan mick men hej vad bra vi var.. *haha igen*). Därmed är hälften av sångtillfällena i december överstökade (det där lät väl negativt kanske...) På söndag sjunger vi i Kjula och på juldagen i Kloster igen. Vår eminenta trio hinner med mycket på kort tid nu när vi lämnat kören ;)

I dag har jag även lyckats bygga ihop ett pepparkakshus samt hämtat upp lite julmys från källaren som nu pryder lägenheten. Kvar på listan är de sista julklapparna som ska inhandlas och slås in, julskinka måste definitivt inhandlas och en knäckomgång till lär det bli :)


I morgon är det dags för sista träningen innan det är dags för jullov. Det är bara att ladda upp inför vårens kvar som vi absolut bara måste fixa (klart vi gör!). På fredag är det sedan dags för jullov på riktigt. Jag har härliga 2,5 veckor ledigt!! Jullov för första gången sen jag gick på gymnasiet *ler stort och extremt fånigt* 4 av de dagarna ska spenderas i fjällen med familjen och en massa skidåkning. Me like!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

tack söta, lovar att det kommer bilder när det finns några!!!

Hoppas du får ett riktigt skönt jullov fina!

kramelikraaaaam