tisdag 30 december 2008

Mamma har rätt

I höstas tipsade mamma mig om att jag borde passa på och ta en spruta mot influensan hos doktor T. Äsch, tänkte jag, det gör väl bara pensionärer. Jag klarar mig. Mamma hävdade att det vore ju trist om jag skulle bli sjuk till jul eller till Sälenresan i början av januari men jag menade ändå att jag klarar mig så länge jag slipper kräksjukan. Duuuuuuuumt av mig. Mamma hade rätt som vanligt och jag borde verkligen ha gått och fått den där sprutan. Nu riskerar jag att få ställa in såväl nyår som skidresa. Bah!

I lördags började jag känna mig konstig hemma hos J och efter att vi käkat var jag i stort sett klar att gå och lägga mig. Efter Körslaget (heja Robert!!) vinglade jag hem (trafikfara AB) och väl hemma med tempen insåg jag att jag var uppe i nästintill 39 grader. Tack och godnatt. Sedan dess, dvs. i över 2 dygn, har jag haft en dunkande huvudvärk och hög feber. Jag knaprar Alvedon som en kanin knaprar morötter och tycker allmänt synd om mig själv. Det börjar nog vända dock! Jag hostar inte lika mycket idag, jag har inte kallsvettats fullt så mycket i natt och termometern visade bara 38,2 i morse. Jag har ont i hela kroppen dock men känner mig inte alls lika vimsig. Dags att börja äta igen kanske :)

Julen har dock varit trevlig. Som vanligt kom den och försvann alldeles för fort precis som vanligt. Innan jag hann fatta att Kalle Anka, middag och julklappsöppning inträffat var det dags för mellandagsrea och grejer (som jag däremot inte har ägnat mig åt alls). Bortsett från de senaste 2,5 dygnen så har jag haft det mycket trevligt med familj och vänner under julen.

Jullovet varar i 1 vecka till och jag håller tummarna för att jag kommer kunna med att fira nyår och åka skidor under den tiden! Förhoppningsvis blir inte Daniel sämre heller. Honom har jag nog smittat ner nämligen... Hela hans släkt verkar också vara dålig. Härliga tider! Man skulle ha gått och vaccinerat sig, som mamma sa...

1 kommentar:

GO sa...

Det hjälpte inte.. vaccinationen.. Jag trodde det eftersom alla blev sjuka utom jag, men tji fick jag, nu är jag också sjuk. :(