fredag 5 december 2008

Angående om glaset är halvfullt eller halvtomt

Ibland blir man sådär insiktsfull och klok. T.o.m. jag. Varning, här kommer ännu ett inlägg av detta slag. För att man kan se på saker och ting på lite olika sätt...

- Jag är så hiiimla trött!
Jag har en jätteskön säng att sova i varje natt. Dessutom får jag oftast tillräckligt med sömn.

- Jag får så ont i svanken när jag står för länge.
Min kropp fungerar dock precis som den ska. Alla kroppsdelar sitter där de sitter och fungerar just fine. Jag är frisk och nästan alltid pigg och glad. Jag har inga sjukdomar (skulle det vara nåt så skulle det vara min känslighet mot laktos).

- Åh, det är sååå jobbigt att gå upp tidigt varje vardag!
Jag kan skatta mig lycklig som har ett jobb. Ett helttidsjobb dessutom. Som jag älskar och trivs så bra på.

- Jag hatar det här vädret! Det är kallt och regnigt!
Vilken tur att jag då har en juste lägenhet att hänga i. Jag har dessutom en sambo så jag slipper vara ensam. Måste jag gå ut har jag ett finfint paraply och ett rött regnställ som är tätt.

- Snacka om bad hairday! Jag är sååå ful!
Vilken tur att jag har familj, pojkvän och vänner som tycker om mig ändå :)

- Åhh! Mens igen! Mensvärk!
Vill man ha barn krävs det att kroppen fungerar och att lingonveckan kommer och hälsar på emellanåt. Vilken tur att allt funkar som det ska!
Ok, you get the point. Ibland måste man bara inse att man har det sjukt bra och sluta klaga för ett tag. Nu är det dessutom jul snart, my favorite time of the year! Älska alla ljus, adventsmys, lussebullar och knäck, julpyssel och lite välförtjänad ledighet.

Over and out / den tacksamma och något töntiga ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

kloka ord från en klok flicka!

kraaaaaaaam

Anonym sa...

yes! så ska det låta! (meeeeeen, det där med mensvärk fattar jag fortfarande inte, hur kan något så bra göra så ont!?) att se saker positivt är jävligt kul faktiskt. nu regnar det ute, suger men vad bryr jag mig om det när jag är inne liksom!? och tääääänk, vi hade kunnat ha noll nederbörd detta år och torkat bort!
nä, det är bra så här! man kan ju dock vrida lite på innebörden i ordspråket, det kan vara bra att glaset är halvtomt för då kan man ju snart fylla på det igen :)
pöss

Johanna sa...

Anne: Haha, tack söta du :)

Mariah: Så rätt så rätt, man kan få ordspråket positivt helt och hållet. Bra där! :) Mensvärken är mindre positiv kanske men som sagt, bra att kroppen funkar som den ska :)

Ica sa...

Men gosh. vad är det för alien som invarderat din kropp? Jag blir lite rädd! :) Näe, men du har ju en poäng i precis allt du skriver. Även om det blir lite kräkframkallande underbart så är jag en av de vännerna som älskar dig trots bad hairdays... även när jag uttrycker det "ska du se ut så där??". Hahaha!

Heléne Eriksson sa...

Du har så rätt, så rätt.