söndag 13 juni 2010

Gotland, avslutning och student

Hur mycket som helst har ju hänt de senaste två veckorna. Bloggen har ekat tom, som den så ofta gör, men nu måste det iaf komma upp bilder från veckorna som gått! Jag har ju trots allt spenderat 5 dagar på Gotland med M9A, varit på  ett examensfirande och två födelsedagsfester, varit med i skolans kabaré, haft skolavslutning och firat bror som tagit studenten. 


Gotland var väldigt trevligt! Vi gick runt i Visby, nere i Lummelundagrottorna, var upp till Fårö och fotade raukar, solade och badade, åt glass, skrattade, grillade och hade det supermysigt. Spöregn när vi kom fram men vädret blev bättre och bättre allteftersom och innan torsdagen var slut var vi många som var härligt rödfärgade :)










Skolans kabaré var av högsta klass, verkligen! Alla är så enormt duktiga och det var riktigt kul att göra ett inhopp och surprisa lite med sång och dans tillsammans med tant Brun :) Film på detta finns på självklart på fejsan! ;)


Skolavslutningen betydde massor med tårar. Trodde inte att jag skulle bli så blödigt men hej vad det var onödigt att sminka sig den morgonen ;) Världens bästa klass ska lämna Djurgårn. De råkar även tillhöra min första klass någonsin så det känns ju vemodigt förstås.





Så igår var det då äntligen dags för lillebror att ta studenten. Hur detta kan gå till förstår jag bara inte eftersom han inte kan vara äldre än 5-6 år :) Med grymt fina betyg och två stipendium på tillsammans 8000 kr blir man allt lite stolt. (Nej precis, vi kan inte vara släkt) Det spöregnade om vartannat men alla studenter såg lika lyckliga ut ändå. Dagen och kvällen innebar en massa god mat och fika och trevligt sällskap.






Nu jobbar jag bara lite på måndag och tisdag och sedan väntar ett långt sommarlov mig också. Känns inte helt fel måste jag säga :) På torsdag ska vi till banken och skriva på pappren så då kommer vi officiellt vara husägare!!


Inga kommentarer: