tisdag 10 augusti 2010

O my! Jag har tränat!

I kväll fick sig kroppen en rejäl chock. För första gången på... ja... det måste i alla fall vara över 4 år, har den nämligen fått jogga. Jag vill redan här påvisa min lata personlighet och min extremt avslappnade sommar. På åtta veckor har jag inte rört mig mer än ner på stan några gånger och någon gång har jag vickat rumpa på Harrys. Annars har den här kroppen i stort sett inte rört sig utan istället njutit av sommaren och därmed utökat sin vikt med 4 kg (!!) tack vare god mat och dryck och soliga dagar i horisontalläge. 

För några dagar sedan fick darling ett ryck som nu resulterar i att vi ska få upp flåset och börja jogga två gånger i veckan. Ni läste rätt. Mon dieu! Så i kväll var det bara att snöra på sig löpardojjorna (som i och för sig inte har blivit använda i dess rätta syfte sedan jag köpte dem i våras) och bege sig ut. 

Jag har fruktansvärt dålig kondition. När jag säger fruktansvärt dålig så menar jag verkligen det. Det är katastrof! Jag blir flåsig av inget och min bekväma och lata personlighet gör det ju inte direkt bättre. Inte heller uppehållet från volleybollen har hjälpt min kondition att bli bättre *haha*, även om jag inte rör på mig avsevärt ens under året. I vilket fall så känns det riktigt bra och jag är stolt över att jag klarade av närmare 3 km även om jag absolut inte joggade hela vägen. Jag var tvungen att sakta ner och gå några gånger för att inte falla ihop död men jag är riktigt imponerad själv med tanke på den icke-existerande kondisen. 

Operation fixa flåset har alltså börjat! (Och så även operation bort-med-några-av-semester-kilona-tack) Laget kommer bli mäkta förvånad när jag kommer börja orka med uppvärmningarna utan större problem :)



4 kommentarer:

Angelina sa...

Vad roligt du är!

Jag började springa i Januari och nu tycker jag att det är jätteskoj. Speciellt med musik i öronen. Funderar på att springa "vår ruset" nästa år. Ska du med??

Ica sa...

alltså. Jag fick så JÄVLA ont i hakan! Den föll så bloody hårt.

Johanna sa...

Lina: Det skulle vara en chock större är jag vet inte vad om det skulle hända :) Hur långt är det?
Ica: I know, sorry att jag inte förvarnade :)

Anonym sa...

Intreseting articl.The shoes of our is generous fashion.
chaussure tn Comfortable shoes are discount too.
asics chaussure whizzer The best shoes with the lowest prices. discount puma chaussure Welcome to select.