måndag 9 augusti 2010

Sista dagarna på lovet

Var de här åtta veckornas sommarlov tog vägen kan jag för allt i världen inte komma på men så är det. Sommarlovet är över på onsdag för min del och det känns ju bra konstigt. Sista veckan har jag i alla fall ägnat mig åt en hel del trevligheter som en tur till mammas och pappas sommarstuga förra onsdagen. Vi fick t.o.m. sol så Daniel och bror var ute och fiskade medans jag, mamma och pappa slappade i solen och hade det bra. Tog, vad jag tror blev, årets sista dopp och grillade gott.

I fredags hade Ica hej då-fest och det var trevligt. Det blev aldrig av att skaka rumpa på något dansgolv men det gjorde inget. Kul att träffa volleybrudarna som man inte sett på hela sommaren (ska bli riktigt kul att volleybollen snart drar igång igen)! I lördags firade vi Daniels bror och svägerska som båda fyllt år. Mycket trevligt med smörgåstårta, barn överallt och Shaun the sheep :) På kvällen åkte vi hem till svärmor och Bosse där vi fick god mat och trevligt sällskap till sena natten, alltid lika trevligt. Till helgen kanske vi åker ut och seglar med dem.

Nu är det som sagt sista dagarna på sommarlovet och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Städa behövs så det ska jag väl ta tag i  i dag. Kanske borde man ta en långpromenad i ett försök att komma igång lite med att jobba bort semesterns kilon som plötsligt bara sitter här och gör att jag inte kan ha några byxor längre :) Eller så passar jag på att slappa lite. Av någon anledning somnade jag aldrig om när darling gick upp och åkte till jobbet och går man upp vid 6:00 på morgonen efter att ha sovit till 14:00 dagen innan så måste man nog ta det lite lugnt... ;)

Inga kommentarer: