fredag 11 februari 2011

Boring blog because (of) bad blogger

Helg igen och jag förstår inte att jag inte kan lyckas blogga i veckorna nuförtiden. Har väl en del på jobbet och i veckan har jag däckat i soffan några gånger innan jag sadlat om och tränat (för att sedan antingen slänga mig soffan igen eller gå och lägga mig). Ok, där fick jag svaret på min egen fråga varför bloggen ekar tom i veckorna :)

(Varför markerar stavningskontrollen orden "blogga" och "bloggen" undrar jag. Jag skriver ju i en blogg för sjutton! Och se där, nu markerades även ordet "blogg". I find it weird.)

Om en vecka har jag sportlov, känns ju helt galet. Efter det är mars månad här och våren kommer närmre och närmre - härligt! Idag känns dock våren väldigt avlägsen när det har snöat i ett dygn och det är 7 minus ute igen. Hmm. Lovet lär spenderas med att rätta, rätta och rätta. 28+25 prov i engelska, 29 uppsatser i svenska och så de nationella proven på det. Jag kommer med andra ord inte gå sysslolös sportlovsveckan. Men det ska bli bra skönt med lite ledigt och sovmorgnar i alla fall!

(Å sånt där djupt som man skulle kunna blogga om, ämnen man skulle kunna ta upp om man hade något smart att säga om det, sånt får fortsätta pryda andras bloggar. Jag känner mig väldigt o-djup och tom på vettiga ord.)

Fredagkväll och den här helgen är väldigt oplanerad. Ingen match, inga kalas och inga måsten direkt (om man bortser från att vi mååååste köpa bil innan jag blir galen). Nästa helg blir desto mer busy med tanke på alla födelsedagsbarn i veckan och en viktig bortamatch på söndagen. Känns skumt att inte ha något speciellt i helgen. Det blir till att sova mycket, läsa, leta bil, städa och rätta prov. Lite mer kaffe kanske... :)

Inga kommentarer: