torsdag 24 februari 2011

När man gör allt utom det man borde

Jag skulle vilja påstå att jag känner igen mitt beteende från högskoletiden. Jag är ledig och har en hel del att rätta (då hade jag inte att rätta utan istället att plugga/skriva/läsa). Vad gör jag istället? ALLT annat ;) Städar och rensar, fastnar framför dåliga TV-program, tränar, träffar kompisar, tvättar, läser böcker och dricker kaffe... Ja, jag skulle nog t.o.m. kunna gå ut och skotta istället för att rätta uppsatser. Det är de nationella proven i svenska som jag skulle behöva betygsätta och jag vet att uppsatsdelen tar väääldiiiigt mycket tid (varav jag inte har tagit tag i det än). Det är ju kul att läsa vad de har skrivit men att sedan analysera sönder texterna, bedöma och försöka betygsätta - hua. Då är det mycket trevligare att rätta de "vanliga" proven, de blev klara snabbt :)

Idag går jag omkring och gör lite allt möjligt. Uppsatserna ligger på en hög bredvid mig i soffan och väntar men jag tänker att jag ska ta tag i garderoberna istället. Jag ska först rensa ur saker från de förra ägarna (haha) och sedan ska jag ta och organisera upp garderoberna så att allt inte ligger huller-om-buller längre. Sånt blir liksom aldrig av när vardagen är i full gång. Skulle behöva städa ur kylskåp, köksskåp och skafferi också tror jag men någon måtta får det va :) (om inte annat måste jag ju ha nåt att göra på nästa lov ;))



Inga kommentarer: