onsdag 14 december 2011

Decemberstressen

Jag brukar inte känna mig särskilt stressad över julen. Inte vad jag minns iaf men jag kan kanske ha fel. Men nu känns det inte alls sådär mysigt, juligt, pepparkaksmysigt eller adventsljusigt. Självklart är det mycket på jobbet när det börjar närma sig terminsavslutning men ibland känns det nästan som det är löjligt mycket. Betyg ska sättas - gamla (IG, G, VG, MVG på 9:or) och nya (-, F, E, D, C, B, A på 8:or), omdömen ska skrivas, prov, uppsatser och redovisningar bedömas och betygsättas, omdömen skrivas, möten hit och dit, konferenser tidigt som sent och så lite möten på socialtjänsten och luciatåg däremellan. Jag hinner knappt sitta, känna efter eller stoppa i mig nåt om dagarna och risken är ju rätt överhängande att lovet kommer spenderas i sängen och soffan. Tröööööööött. Ska bli riktigt skönt med lov. 

Tyvärr inleds inte lovet förrän den 22:a och innan dess ska jag visst handla alla julklappar, julstäda huset, hitta granen och lite sånt samt ordna allt inför julfirandet som visst ska ske här med darlings familj (Hur tänkte jag där?!).  

Just nu läggs dock prio på något helt annat, nämligen lördagens happening: Final i Företagsrocken! Även om det tar tid så är det väldigt kul att fixa inför det, repa in det sista och fixa och trixa med allt som ska finnas på plats på lördag. Josef's House of Blues 21:00 på lördag, om någon mot förmodan skulle ha missat mitt tjat om detta!! ;) KOM!!!!

Peppad Pippi partajar på pubscenen ;)

2 kommentarer:

marja-leena sa...

OMG! Din vänstra arm ser skum ut...

Johanna sa...

Biffig som sjutton! :)