torsdag 29 december 2011

Långledigt

Det här med att vara ledig känns som vanligt dubbelt. Det är så klart kalasskönt att slippa den stress som jobbet ger, att kunna sova hur mycket jag vill och inte ha särskilt många måsten. Däremot blir jag knäpp på mindre än en dag om jag inte håller mig sysselsatt. Detta resulterade igår i att både kylskåp och skafferi blev sanerade, all tvätt blev tvättad, sopor slängdes, jag handlade och var ute och sprang för första gången på två månader (just springturen då alltså, resten har jag gjort oftare på sistone ;))

Jag har hela 11 dagar kvar på jullovet och man får ju bara inte klaga över det! Ska försöka njuta av tiden mer än jag ligger i soffan och suckar, fylla dagarna med bra filmer, bra böcker, träning och pussel. Vill göra mycket men humöret och måendet sätter ibland stopp för det och jag orkar inte träffa folk när jag inte mår bra.

I kväll ska vi hem till Tobbe och Sofia, blir nog trevligt! Känns konstigt att vi inte fick till nån tid att göra julskinkan tillsammans med dom när vi gjort det se senaste tre åren :) Nyår kommer med största sannolikhet firas hos Monika och Johan med barnen, mysigt. Kanske borde passa på att åka till IKEA en sväng under ledigheten då vi fick presentkort där i julklapp och nån tur på stan och lite kaffe-dejts måste jag ju få till. Att planera upp tiden och hålla mig sysselsatt gör nog att det blir bra trots allt!

1 kommentar:

Ica sa...

Har du funderat på varför du måste hålla dig sysselsatt hela tiden? Och om det kanske finns nåt annat sätt. Det är jobbigt nu, I know, men försök att stanna upp istället för att fly. Du vinner på det i längden sötnos. Livet är till för att leva, inte fly från. Tack för det superfina julkortet btw. Jag satt och studerade kuvertet hur länge som helst och funderade på VEM av mina vänner som skriver så fint. Cred på det :) Pöss