tisdag 17 april 2012

En bra dag!

Tisdagen den 17 april och jag är inne på min nionde vecka på ÄC och därmed min första utslussningsvecka av två. Det inte klokt vad fort det har gått! Jag har varit där 8 hela veckor! I förmiddags hade vi möte på ÄC med behandlarna där, min nya ssk och min chef och det kändes riktigt bra. Klart jag fortfarande är lite orolig över hur det ska bli resten av våren men efter idag känns det mycket lugnare och jag känner mig glad. Det kommer bli bra. Trots att Försäkringskassan inte villa bevilja mig arbetsträning kommer vi få till en bra plan tror jag och jag har verkligen så fina människor omkring mig och de på jobbet är änglar hela bunten :)

Nu kommer jag att äta lunch på jobbet varje dag fram till utskrivning och idag följde E-L och T med ner och åt med mig. Yiacks. Men jag överlevde det med! Hängde kvar en stund på jobbet efter det, pratade med kollegor och blev varm i hjärtat av fina ord och leende elever som glatt vinkade och på riktigt blev glada av att se mig <3 Jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag har världens bästa jobb och de finaste man kan ha omkring sig där!

De sista 7 dagarna på ÄC är planerade och jag ska testa mina vingar mer och mer. Jätteläskigt men inte alls lika läskigt som jag tyckte det var för några veckor sedan. Jag vet att det här bara är början, att jag måste fortsätta att kämpa på (antagligen ännu mer eftersom det blir mer och mer eget ansvar) och jag att jag har en lång väg kvar, men this is it! Det kommer bli bra!

4 kommentarer:

Ica sa...

Blir så glad när jag läser det här Fjant. Blir glad över din känsla, och det hästjobb du gjort. Nu kan det bara gå framåt.

Johanna sa...

Tack Ica :) Det gäller att hålla i de bra dagarna. Hepp! :)

Hanna sa...

Ja! Det kommer blir bra!

Kram <3

Braindumps sa...

Awesome blog post i looking forward to reading more. Great blog. and I am so grateful for the blog post. Want more. thanks.