torsdag 19 april 2012

En inte så bra dag

Det är nog bara att acceptera läget; alla dagar är inte bra dagar. Denna dag har bjudit på en hel del av både det bra och dåliga slaget iofs. Jag blir förvirrad dock och tänker nog på tok för mycket. Hela min dag sätts ur spel när man ruckar på mina rutiner och jag antar att mitt lätt(?) tvångsmässiga kontrollbehov sätter mig ur balans emellanåt. Men som jag skrev i förra inlägget (tror jag...) så gäller det nog att ta tillvara på de bra dagarna och minnas dem när det blir tungt. Jag har nog ändå kunnat bena ut varför jag mådde som jag mådde under morgonen och förmiddagen och jag är ändå stolt över mig själv som fullföljde åtminstone hälften av dagens planering trots ett smärre buhu-moment. Ibland känns det bara som jag har så lång väg kvar att gå och det är klart att det är skrämmande att veta att den riktiga kampen egentligen knappt har börjat. Däremot känns det lite lättare att veta att jag ju faktiskt har de bästa man kan ha omkring mig mitt i allt det tuffa. Det gör ju ändå de lite mindre bra dagarna något bättre :)

Inga kommentarer: