söndag 3 juni 2012

Dags för ny design igen :)

Förra helgen låg jag i bikini på gräsmattan och svettades i 30-gradig värme. Nu är det inte ens 10 grader ute och vädret varierar mellan spöregn, lite regn och uppehåll korta stunder. Tur att det var förra lördagen vi sjöng på bröllopet och det är ju inte helt fel väder nu för att vara inne och städa och tvätta och sånt skoj. Synd för musikklasserna dock. I eftermiddag skulle vi haft vårkonsert på Djurgården men den blev inställd p.g.a. det här trista vädret.

Darling är duktig och renoverar garaget. Han städar ur, slipar, spacklar och målar tak. Sen ska väggarna, fönstren och dörrarna få ny färg och på golvet ska det läggas klinkers. Duktig karl jag har! Jag däremot gör inte mycket nytta ;) Slöar, kollar på film, slösurfar och försöker iaf få lite hushållsarbete gjort. Slöhelg AB för min del! Fast igår hjälpte jag faktiskt till lite. All klinkers skulle bäras från garaget till pannrummet. 30 förpackningar x 25 kg och jag har fått träningsvärk i biceps. Haha!! Klenaste och mest otränade människan i stan eller?! ;)
På fredag är det skolavslutning och jag förstår som vanligt inte hur tiden kan ha gått så fort. Snart sommarlov igen! Det skulle inte sitta fel med lite finare väder. Bratackhej!

Inga kommentarer: