måndag 8 mars 2010

I want a nice and pretty home


Nu skulle jag vilja ha några dagar tomma i kalendern för att bara fixa här hemma. Jag vill få upp hyllorna jag målade om för någon vecka sen, hitta bilder att sätta in i ramarna jag köpte, köpa fler tavlor, måla om köksbordet och stolarna, fixa i badrummet, köpa nya mattor, städa ut allt skräp från "datarummet" och åka till tippen med skiten, få upp gardiner där inne och fåtöljen (med fotpall :)) jag ska få köpa av Lina och Lina. Det är förvisso bara fyra veckor kvar till påsklovet, det får bli lite projekt "få-det-lite-fint-här-hemma" den veckan kanske. Och så får jag försöka kicka igång Daniel så han kan sätta upp hyllorna och hjälpa mig i röran i rummet som länge bara har varit förråd (aka datarummet, blivande mysrummet).

Helgen som kommer är allt utom tom i kalendern. Det är dags för konserter på Lokomotivet så vi ska repa hela lördagen och så genrepa innan två konserter på söndagen *puuuhhh* Som tur är är vi matchlediga i helgen men det hade inte suttit fel med en riktigt ledig helg.

För övrigt kan jag meddela jag bara har 18 arbetsveckordagar kvar till ett 10 dagar långt påsklov. Om det var någon som undrade ;)

5 kommentarer:

JAG sa...

Det låter som du har fullt upp hela tiden!
Fast du är ju en sån där otrooooligt social person verkar det som =)
Kul att fixa lite hemma!
Men har du verkligen 18 veckor kvar till påsklovet?

Natalie sa...

Har du sjungit på den där matchen än förresten?! Vad blev det för låtval?
Flåt att jag inte kommit med nåt bra =(
KRAMKRAM!

LINAN sa...

Du ät förvirrad kvinna. Först skriver du 4 veckor kvar till lovet sen skriver du 18 veckor kvar. När är det påsk egentligen?

Ica sa...

Tycker med det verkar vara väldigt långt till påsk. Såvitt jag vet åker jag till Kina efter påsk och det är inte ens en månad dit.

Johanna sa...

Mycket konstigt det där med påsk. Jag ska genast åtgärda det till 18 DAGAR som det ska stå. Som för övrigt nu blivit 17 dagar :)
Natta: Jag hoppade över det, kände inte för det :)