tisdag 23 november 2010

Akut lumbago

Ibland beklagar man sig över att man har mycket på jobbet och önskar att man fick vara hemma och vila upp sig lite. Man önskar inte att man blir jättesjuk med feber, magsjuka eller något liknande, men ibland önskar man att man blev lite sådär lagom sjuk för att få ligga och slappa lite. När det händer njuter man däremot inte av det. Det är skönt en halv dag eller så och sen börjar man stressa över allt man inte får gjort på jobbet och man börjar klättra på väggarna för att man är så uttråkad. Detta är särskilt trist när man inte kan göra annat än att ligga ner.

Nu börjar det dock vända för min del och jag mår ok i ryggen så länge jag inte sitter upp för länge. Det är bättre att gå omkring och pyssla lite eller ligga och svanka framför Disney Channel ;) Jag tror nog att jag kan klara av att ta mig till jobbet i morgon! Förmiddagens lektioner försvinner då musikklasserna ska repa inför helgens konsert så jag kan ju faktiskt åka in och ta det lite lugnt, sitta stå vid datorn och få lite gjort och rätta arbeten. Lite mjukstart så. Jag har alldeles för mycket att göra för att ligga här och knapra antiinflammatoriskt och göra McKenzie-övningar. Jag måste handla och städa inför fredagen, börja leta rätt på och köpa nya adventsattiraljer och ja, jobba.

Jag tycker väldigt synd om mig själv som inte kan träna i kväll, antagligen inte alls denna vecka, och jag lär ju missa bortamatchen på söndag :´( Å andra sidan är det ju bra att vi är matchfria helgen efter så att jag kan kurera ordentligt och inte göra illa mig igen. Dessutom ska jag få åka ner till Göteborg och kurera nästa helg med mys, tjejpartaj och julmarknad på Liseberg! Den akuta lumbagon med inflammerad disk bör gå över helt till 28-årsdagen och 1:a advent :)

3 kommentarer:

Lena sa...

Stackars lilla dig!
Jag förstår nu vilket hjälte var på matchen i lördags!
Krya snabbt!

Hanna sa...

Åh, Göteborg :)

Ica sa...

Yaaaaay. Göteborgrehab låter ju som en fantastisk plan ;)