torsdag 4 november 2010

Jag känner mig naken, rädd, exposed...

Det slog mig just att vi inte har nån match i helgen. Eller nej, nu ljög jag för det har jag vetat jättelänge men idag slog det mig hur konstigt det känns. Tråkigt. Jag säger som Maria Montazami: Jag känner mig naken, rädd, exposed ;) Jag har de senaste två träningarna fått prova på att spela mer center, något som inte gör mig så förvirrad som jag trodde men väl extremt flåsig och så känner jag mig mest i vägen i framlinjen. Men det är kul att prova på nåt nytt och det är ju perfekt för mig som vill bli lite mer fit och få igång ett flås jag aldrig haft :)

Tänkte jag skulle se till att bli lite mer nyttig. Jag vill få bättre kondis, känna mig starkare och gärna komma i alla kläder igen ;) Dags att dra ner på all skräpmat och försöka mig på att bli sådär hälsosam som alla på jobbet tycks tro att jag är (Det är helroligt. Bara för att jag spelar volleyboll och ibland klär mig lite mer sportigt än "som en fröken" tror alla att jag är vältränad och har stans bästa flås. Moahahaha, så fel man kan ha). Fast nej, inte så hälsosam. Jag är för lat för att börja styrketräna och jogga flera gånger i veckan och jag tycker alldeles för mycket om mat för att dra ner på det för mycket. Och så är det ju jul snart ;)

Idag har jag varit lite smått duktig tycker jag. Jag har burit in ved, dammsugit och torkat golven, lagat makaroner och köttfärssås till en hel armé och handlat det sista inför lördagen (som definitivt kommer behöva ett eget inlägg med massa bilder ;)) I morgon blir det att ta tag i lite tvätt, fixa med "kostymen" och eventuellt läsa lite uppsatser (fast det är ju faktiskt lov så jag tänker inte stressa över att jag inte jobbat nåt. Så det så). Vilken tur att det är dags för Halloweenfest på lördag så att jag håller mig sysselsatt då jag inte får spela nån volleyboll :)

3 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...

Galen pepp inför lördagen! Jag har kommit på någonting riktigt nasty att göra på ena axeln. Ser fram emot att se dig i din outfit!

JAG sa...

Det låter ju kanonbra Johanna!
Det här med att vara yttig är ju inte det roligaste. Går i samma tankar sjäv!
Hoppas ni får roligt på festen! Vad ska du vara?

Johanna sa...

Heléne: Det kommer bli kalas i morgon! Ska bli riktigt kul! Tur som sagt att man har laddat batteriet på kameran :)

Lina: Man får vara nyttig ibland helt enkelt. Inte alltid, det är inte hälsosamt ;) Jag avslöjar med bilder i bloggen sen istället (vad jag ska vara imorgon alltså :))