onsdag 13 juli 2011

A little update for y'all

Dagarna går fort och jag lyckas njuta av sommarlovet. Galet att det redan har gått 4 veckor! Jag är rätt dubbel: jag njuter av att vara ledig och inte känna nån stress eller press på att vara "duktig", jag njuter av sommar och sol och trevliga aktiviteter och samtidigt kan jag sakna jobbet och terminens rutiner. Jag känner mig med andra ord inte stressad över att halva sommarlovet har gått och jag klättrar heller inte på väggarna. Great med andra ord :) De senaste dagarna har jag hunnit med en hel del trevligheter. Jag har bl.a:

  • grillat och umgåtts med vänner i flera omgångar
  • haft filmmys både med darling och vänner
  • varit på Ruben-fest med världens bästa Rubenz :)
  • gått promenader och joggat runt det fina neighbourhoodet
  • suttit i solen och snackat skit
  • druckit rosé och ätit gott
  • slappat i solstolen med en bra bok
  • spelat lite becahvolleyboll med härliga laget
  • överkonsumerat hallon, smultron, jordgubbar och vattenmelon
  • fikat och hängt med härliga kollegor
  • varit ute på sjön med fin kollega och hennes söner
  • firat pappsen som fyllt år
Idag har jag och darling varit duktiga och röjt upp här hemma. Vi fyllde hela bilen (lastbil som vi lånade från hans jobb) med möbler, trädgårdsavfall, tegel, kartonger, plast och annat skräp och åkte till tippen. Efter det blev det grillat och nu kom vi nyligen hem igen efter en lyckad hallon- och smultronjakt. I morgon ska jag in till stan och öva inför dopet vi (värsta bästa kvartetten) ska sjunga på på lördag och sen hem och fixa lite innan svärmor och Bosse kommer på grillkväll. Härliga sommar!!

Inga kommentarer: