måndag 25 juli 2011

Snart slut på sommarlovet

Måndag igen och två veckor (och två dagar) kvar på sommarlovet. Veckan som gått har fyllts med födelsedagsfirande, en tripp till Kolmården, lite sångövning, kaffe med vänner, spelkväll och filmtittande. Darling har kommit gång ordentligt med garaget och står just nu och slipar väggar för fullt. Duktiga han. Och lata jag som inte hjälper till ett skvatt.

Endast två veckor kvar av ledigheten alltså. Galet. Den här veckan är lite lätt fullbokad med sång, fix här hemma, ännu mer kalas och tjejkväll hos mig med gamla klassisarna från 80- och 90-talen :) På söndag är det dags att packa lite för om en vecka befinner vi oss på Gotland. Ska bli skönt att åka bort lite och faktiskt komma från stan nångång under lovet. Annars ser jag faktiskt fram emot att börja jobba igen! Jag vill ha rutiner och ordning och reda. (Detta lär jag ta tillbaka ett par veckor in i terminen då jag kommer vara superstressad igen :))

Har inte hunnit/tagit mig i kragen till/orkat att springa sen i tisdags och jag känner verkligen att kroppen skriker lite smått efter att få röra på sig. Det kändes väldigt trögt idag men tiden var ändå inte sämre än vad den brukar vara, fast jag var tvungen att hämta andan några gånger. Längtar så till att inneträningarna drar igång igen, för att inte tala om matcherna! Ska bli så kul! Springa är skönt men volleyboll är fasen roligare! :)



2 kommentarer:

Gloria sa...

Du springer SNABBT, Johanna! Pace 5:40 är riktigt bra!

Johanna sa...

Gör jag? Coolt :)