tisdag 5 juli 2011

Träning

Den 4 april började jag jogga. Otippat eftersom jag alltid tyckt att det varit så tråkigt, men så blev det. Har efter det insett att jag helt enkelt varit för lat förut och gett upp efter några hundra meter för jag tyckt att det var för jobbigt. Då däremot, i april, sprang jag hela 3,5 km första gången och var mäkta imponerad. Sedan dess har jag kommit igång ordentligt, för att vara jag. Redan några dagar senare sprang jag 6 km och sjunde gången jag var ute sprang jag för första gången 1 mil. Det är ju jätteskönt att springa :) Det är kul att jämföra tider och tävla lite med sig själv och det är häftigt att se att jag har fått upp flåset såpass mycket. Det underlättar ganska mycket att bo här ute också, det är väldigt mycket mysigare att springa på skogsvägar och stigar istället för inne i stan.

Nu när volleybollen har paus under sommaren blir det några joggingvändor i veckan (inte lika ofta eller långt varje vecka dock) och jag har införskaffat löparjacka, telefonhållare och löparstrumpor utöver mina underbara löparskor och sköna löparbyxor. Det här trodde man ju inte om Johanna ;) Målet var att klara milen under timmen och nu vet jag inte riktigt vad jag ska sätta upp som mål när jag fixade det redan andra gången jag sprang milen (ja, lite måste man väl få skryta ;)) Har inget direkt behov av att ställa upp i lopp och börja tävla mot andra. Jag trivs bäst själv ute i skogen men bra musik i öronen.

Dagens vända: 8 km på 44 min vilket är 8 min snabbare än i april

Jag saknar däremot volleybollen en massa och ser fram emot när säsongen drar igång igen i höst. Det får faktiskt gärna bli augusti snart så inneträningarna drar igång :) I höst väntar spel i division II igen och det ska bli riktigt kul! Det lär bli betydligt tuffare motstånd och jag lär vara bitter efter förluster men det ska bli kul ändå :) Har fått veta att Åland är med i vår serie igen så det blir att åka till Åland på bortamatch i november. Det brukar kännas mindre kul att ofta ett helt dygn på restid för en match men med världens bästa lag så kommer det bara bli trevligt :)

3 kommentarer:

leapox sa...

Hurtigt! Är själv en sådan som hatar att springa. Jag går gärna på roliga pass men att springa. Nej. Men det är nog bara min teknik det är fel på, att springa är säkert skönt när man gör det rätt. Och att springa ute i naturen som du gör och inte på asfaltsvägar måste ju vara det ultimata. :)

Johanna sa...

Jag var ju också en som hatade att springa men man kan visst ändra sig. Galet :)

papercut sa...

snygg design det blev :)