lördag 29 oktober 2011

Kaosvecka och tandläkarkaos

På tisdag är det 1 november och i natt ställer vi om klockan till vintertid (där kom dagens "hej-och-hå-vad-tiden-går-fort-del"). Är väldigt nöjd över att det sker just i natt då jag ska hämta darling som är ute på trevligheter i kväll. En timmes extra sömn kommer sitta fint, även om jag i nuläget bara ligger och latar mig i soffan och tänker göra så resten av kvällen. För övrigt känns det som klockan är en bra bit över nio. Antagligen för att jag har varit uppe sen 8:00 (händer inte ofta på helger) och att det har varit mörkt ett bra tag nu. Skulle tippa på att jag snart kommer ligga och sova på soffan. Igen.

Veckan har varit minst sagt kaotisk. De säger att det alltid är så på jobbet innan ett lov men den här veckan har kidsen flippat ur mer än vanligt tror jag och lovet kommer som en befrielse, antagligen både för elever och oss lärare. Det känns helt ok att gå till jobbet måndag och tisdag (och eventuellt onsdag) nästa vecka när eleverna har lov. Så ja, veckan har varit upp-och-ner-vända-världen, både på jobbplanet och det personliga. Jobb, volleyboll, tankespöken, stress, ultimatum, många funderingar och för lite sömn. Har inte mått kalas och det tog lite ut sin rätt hos tandläkaren i morse (av alla ställen!)...

To take it from the top: Man gillar ju inte riktigt att gå till tandläkaren men det har ändå gått väldigt bra de senaste gångerna. Blev nog lite nojig av deras samtal idag dock (man fattar ju inte riktigt deras koder och konstiga ord) och försökte fokusera på att andas ordentligt och inte lyssna på det äckliga ljudet när hon tog bort tandsten. Kände redan innan jag reste mig att jag inte mådde kalas och det hela avslutades med att sköterskan fick sitta och badda pannan på mig, hälla i mig vatten och se till att jag inte svimmade fler gånger än en gång. Kombinationen lätt tandläkarskräck, att jag var spänd och sen slappnade av något när det hela var över och att jag nog reste mig för fort ledde till en attack av illamående, brutal-svettningar och svimning. Hej känslig! De menade att jag "är väldigt lång för att vara tjej" (äsch då, 173 är inte onormalt långt) "är väldigt smal och kanske inte har så mycket aptit" (äsch då igen) och att jag borde kolla upp blodtrycket och äta en bulle. Nu hoppas jag innerligt att jag slipper komma tillbaka snart (mina bilder skulle visst tittas på av någon annan) utan att jag kan få vänta tills nästa år...

Inga kommentarer: