onsdag 29 februari 2012

Upp och ner, ner och upp

Sista dagen på februari. Det är visst idag vi ska fria vi tjejer va?? Om måndagen var berg-och-dalbana kan man väl säga att det har varit Lisebergs Balder idag.

Jag gråter sällan. Mest om jag blir jättearg men det händer inte många gånger. Sedan jag började på ÄC har det hänt tre gånger, varav två gånger idag inom loppet av en timme. Det är visst bra att känslorna ska ut men i såna fall måste jag sluta sminka sig för min mascara är långt ifrån vattenfast. Morgonen började helt ok och sen vet jag inte vad som hände. Krasch, boom, bang, ångest och tårar. Samlade ihop mig och bestämde mig för att åka hem och handla på vägen hem. Ingen plånbok i väskan. Bah. O well. Åkte hem och tog mig istället i kragen och begav mig ut och njöt av vårsolen (som jag hade tänkt göra igår men somnade på soffan i två timmar istället).

Äntligen fick joggingskorna användas igen för första gången sedan mellandagarna och det var helt underbart att springa ute i vårvädret med solen i ögonen och 10 plusgrader <3 Trots väldigt långt uppehåll gick det bra. Sprang halvmilen på 31 minuter och idag kändes det nästan som om jag hade kunnat fortsätta ännu längre.

En varm kram och en joggingtur i solen var kanske vad som krävdes för att jag skulle komma upp på banan igen. Nu är jag människa igen och ska snart åka in och handla. Kvällen ska bli bra, så det så! Trots nervositet inför läkarundersökningen i morgon.

Inga kommentarer: