onsdag 9 maj 2012

Eko i bloggen

Det känns ju inte riktigt ok att inte ha uppdaterat bloggen på så här länge! Vad hände?! 2,5 vecka har gått och det har väl hänt en hel del egentligen. Det allra största är förstås att jag avslutat behandlingen på dagvården och börjat jobba 50% igen. Är fortfarande sjukskriven på halvtid och kommer vara det fem veckor till men nu är jag lite smått tillbaka på jobbet sedan en vecka tillbaka. Det känns helt ok. Det är kul att träffa alla igen men det  känns lite tufft att inte vara helt fit for fight. Jag är trött och kan inte riktigt skryta med att jag kan fokusera på att jobba särskilt långa pass i sträck. Kontrollbehovet och stresskänsligheten gör att det inte känns avslappnat direkt men i det stora hela känns det ok. Med toppenkollegor går det bra! Jag får inte ha för höga krav på mig själv nu i början och jag vinner inget på att stressa upp mig.

Det jag är lite rädd för är att jag känner att jag tenderar att stänga av känslokontoret. Ska jag kunna fokusera på jobbet måste jag göra det till viss del tror jag. Jag har inte möjlighet att låta känslorna komma fram varje dag längre. Jag fokuserar på annat och kör på. Jag är absolut "piggare, gladare  och fräschare", som så många påpekat, än tidigare men jag är långt ifrån frisk. Är dock väldigt medveten om att det är så här och jag ska se till att ta all hjälp jag kan få hos I en gång i veckan. Vet också att jag måste, måste, måste bli bättre på att planera igen. För många dagar med andra rutiner är inte bra. Jag tappar rutinerna och det funkar inte i längden. Dags att köra lite hårdare med mat- och sovklockan igen tror jag. Hade jag fortfarande varit på ÄC hade jag fått IG många gånger...

What else is new? Jag har varit på trevlig tacokväll med några kollegor, har varit på Vingåkers Factory Outlet för första gången med några av tjejerna i laget, vi har firat valborg hemma hos oss och vi har börjat öva till bröllopet vi ska sjunga på om några veckor. Helgen som var spenderades i Göteborg och det var lika kul som alltid! Är så glad över att vara med i världens härligaste lag och får spela och hänga med dem <3 Nån gång ska jag försöka få tummen ur och få in lite bilder från helgen.

Redan onsdag och dags för Grey's. Denna vecka själv här hemma vilket känns lite konstigt men det var helt enkelt mest lägligt så idag tror jag.

Inga kommentarer: