söndag 13 maj 2012

Hepp

Helgen avslutades rätt bra ändå. Solen väckte mig tidigt men den har även gett mig lite färg på nosen idag så jag förlåter den. Vi har varit hos Micke och Jenny med familj, jag har städat och tvättat och darling har klippt och trimmat gräsmattan, vi har grillat gott, tagit en liten promenad och ska väl avsluta helgen som vi brukar göra; i soffan framför en film.

Veckan som kommer blir kort då det är röd dag på torsdag. Skönt kan man ju tycka men jag blir lätt stressad över jobbet. Det är inte mer än typ 15 arbetsdagar kvar till skolavslutningen och jag har inte en möjlighet att hinna med det jag ska på en halvtid. Det gäller att prioritera antar jag, att göra det som hinns med och sen låta det räcka så. Men det är svårt, man vill ju liksom göra sitt bästa och hinna titta igenom alla elevers arbeten inför betygsättning. Matematiken är dock enkel där. Jag har tre klasser i svenska, ca 80 elever och två klasser i engelska, ca 50 elever. Dessa har alltifrån tre till sex prov/uppsatser/arbeten som jag bör läsa igenom, rätta och bedöma, som de gjort när jag varit borta. Det hinner jag inte innan betygen ska sättas om mindre än 3 veckor.

Ska göra mitt bästa för att inte stressa upp mig för mycket. Det finns så mycket annat att göra/tänka på/jobba med och fokusera på den närmsta veckan. Jag ska bl.a. till I i morgon, på tisdag är det träning och på onsdag grillfest med laget. Det går med andra ord inte bara att fokusera på nationella prov, uppsatser, betygsättning och rensning på jobbet.

Inga kommentarer: