tisdag 18 mars 2008

Jobb? Ja, tack!

Posten trillade in lagom när jag skulle hoppa in i duschen och jag slet ivrigt upp brevet som jag såg var från jobbet. Blev glatt överraskad när jag såg att jag får börja jobba redan v.25 i sommar. Annars brukar det inte bli förrän in i juli och då blir det alltid mer än panik ekonomiskt. I slutet av maj får jag mina sista pengar från CSN och det är bara ca 4-5000 viket inte räcker så långt. I vanliga fall får jag sen inte sommarpengarna förrän i augusti men detta betyder att jag kommer få lite redan i juli. Najs! *Johanna glad* Fått 7 veckor som jag hoppas är heltid. Får jag sedan jobb till hösten hinner jag vara ledig lite också.


Igår sökte jag för övrigt mitt första jobb som lärare. Lyckades knåpa ihop ett CV och ett personligt brev som jag hoppas inte är helt fel. Jag kom senare på att om jag ska kunna få jobb borde jag kanske göra det jag ska i pluggväg just nu; läsa på litteratur och skriva på examensarbetet, och inte sitta vid datorn alternativt ligga i soffan... Men jag är ju faktiskt sjuk och krasslig så lite lat måste man väl få vara då? ;)

Inga kommentarer: