söndag 16 mars 2008

Nielsen vs. Perelli

Det blev att byta bloggplace igen för min del. Hörde att folk inte kom in på gamla sidan och sedan igår har jag inte ens kommit in själv. Ytterst irriterande. So here I am!

Jag har inte följt schlagerkalaset särskilt duktigt i år men ändå satt jag som på nålar under omröstningen igår och skrek som en annan fotbollshulligan. Jag har nog inte ringt in och röstat sedan Carola sjöng Fångad av en stormvind men igår var jag tvungen. Ringde nog på Nielsen tre gånger och Perelli 1 gång. Jag diggar inte alls Charlottes nya avmagrade stil men tjejen kan ju verkligen sjunga. Låten funkar bra i schlagersammanhang och kommer med största sannolikhet gå varm på radion.

Jag höll på Sanna. Låten är ju så fin så man får gåshud och den bruttan kan också sjunga. Det är inte ofta jag gillar en låt som är med i schlagerfestivalen från början (det brukar krävas ett par lyssningar) men hennes låt fastnade direkt. Hon hade verkligen känsla i sången. Däremot brukar ballader gå sådär i finaler men åh vad bra hon var.

Var det rätt låt som vann? Nja. Men helt ok måste jag säga. Hon fick min andraplacering, skulle inte Sanna vinna ville jag att Charlotte skulle gå till final. Hon får däremot ta och äta upp sig lite innan det är dags för finalen tycker jag.

2 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...

Strålande initiativ att byta till blogger, jag har inte kunnat kommentera på din andra!

Jag tycker att utfallet blev hyfsat ändå, även om jag ville se Sanna som vinnare. Och ja, mer kurvor på Perrelli i le grand finale så går det nog bra.

Tack för igår darling!

Anonym sa...

Ja men visst var det! :) Kommer inte ens in på min gamla sida längre, mycket skumt.

Väldigt trevligt i lördags, indeed! Vår tvåa vann ju iaf, bättre än om Sjögren gjort det :)