tisdag 6 maj 2008

Efterlysts nyförvärv?

Igår när jag sent på kvällen traskade hemåt genom stan, iklädd flip-flops (det var härlig sommarvärme när jag gick hemifrån på eftermiddagen) och en ickefungerade mp3-spelare (ok, jag hade mer än så på mig men det hör inte till saken) kom jag på mig själv med att utöva en ny aktivitet. När jag inte har bra batteri på varken mobilen eller på mp3n måste jag helt enkelt göra något annat för det är ju så förbaskat tråkigt att vara ute och gå själv.

Jag har inte tittat särskilt mycket på Efterlyst men jag vet att Leif GW Persson ofta sitter och diskuterar det ena med det andra och bilder på efterlysta och misstänkta män och kvinnor visas upp på suddiga bilder. På vägen hem kom jag alltså på mig själv att vara väldigt förberedd om Hasse Aro, alt. GW skulle höra av sig och fråga om signalement på en misstänkt mördare. Jag lade bilmärken och registreringsskyltar på minnet (Aha, en mörkblå Passat med reg.nr. TJS429 åkte förbi lite väl fort utanför Ica Supermarket. Rånare? Den röda Volvons reg.nr var lätt att komma ihåg; TUT 264). Jag var även väl förberedd på att beskriva suspekta bovar (18-20-årig kille med utländskt ursprung, vita trekvartsbrallor, svart, lång T-shirt och gul keps. Ca 175 cm lång. Pratade med en tjej i samma ålder vars ansikte jag aldrig såg framifrån. Medelålders man iklädd blå vindjacka, svarta byxor. Bar på en portfölj, brun, och pratade i en mobiltelefon av okänt märke).

Varken Aro, Persson eller någon annan viktig människa hörde dock av sig. Jag kom hem i samma skick som jag gick, varken rånad eller skrämd av blottare. Man kanske ska byta yrke? Bli kriminalare eller nåt?

6 kommentarer:

Ica sa...

Haha! Jag gör exakt samma sak. Kollar nummer och folk och lägger på minnet. De har inte hört av sig till mig heller. Skamligt.

Anonym sa...

hm....det är något som fattas här...en viktig komponent men jag kan inte riktigt sättta fingret på det........:)

Johanna sa...

Hmm.. jag blir nog ingen bra kriminalare för jag lyckas inte tolka ditt kryptiska meddelande särskilt bra... hmm...??

Heléne Eriksson sa...

Sällar mig till skaran. Gör samma sak jag. Lägger dessutom märke till vilket märke folk har på kläderna men det kanske är mer ytlighet. (:

Anonym sa...

Haha, ungefär som jag när jag ska åka någonstans.. letar ev. terrorister på tåget, flyget osv.

Johanna sa...

Haha, lövli. Lite skadad är man allt, det är bara att erkänna :)