fredag 2 maj 2008

Firande av valborg och avslutat examensarbete!

Det kan ju lätt tyckas att innehavaren av denna blogg (moi) är fruktansvärt tråkig, alternativt lat, som aldrig skriver. Bloggtorka till max. Jag har dock fullt upp så jag får väl skylla på det. Jag tycker förvisso att det är skäl nog att skylla på att examen närmar sig med stormsteg och att mycket ska hinna göras innan dess. Jag kan inte riktigt greppa att jag endast har 34 dagar kvar som högskolestudent. En stor sak är i alla fall att vårt examensarbete i stort sett är färdigt (ja, jag är väldigt stolt över den bedriften)! Opponering om en månad vilket gör att den resterande tiden kan ägnas till de tentor, litteraturseminarium, PM och projektarbeten som också ska bli klara innan jag kan hålla examensbeviset i min hand. Nog om detta. Jag är tråkig som bara skriver om skolan.

Det har hunnit bli maj och valborg har firats ute i Stenby hos Linda och Dennis. Hade en mycket trevlig kväll med god mat, trevligt sällskap, guitar hero och skratt och även om vi inte firade valborg särskilt mycket (nope, vi såg varken någon brasa eller fyrverkerier) blev det en helkul kväll. Igår vaknade jag av ett pyttelitet demonstrationståg som tågade utanför fönstret. Det var en liten tapper skara som väsnades med trummor och blåsattribut. Jag hörde dock inte vad de gastade om men väckt blev jag. Happy första maj i efteråt eller nåt.

Det är mucho skönt att inse att det är fredag måste jag säga. Det känns ju p.g.a. valborg som att det är söndag och gosh så skönt det är att inse att så inte är fallet! Jag funderar på att fortsätta mig effektiva dag med tvättning, städning, plugg och eventuellt en tripp ner på stan. Så skönt att vara ledig ett par dagar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var ju Vänsterpartiet som väckte dig :)
Men jag var hemma och bytte däck.
Sen är det ju bara du som ser lite rockig ut i senaste blogginlägget :) Lite rå liksom.

Johanna sa...

Aha, det var dom! :)
I am mucho rockig, haha!