måndag 26 maj 2008

Peijn inn maj häl!

Hypokondri eller ej, jag tror jag har drabbats av hälsporre (det låter för övrigt som om det växt ut en penis eller något från hälen. Så är inte fallet). Eller åtminsone början till sådan. Aj ämm inn peijn. Det gör ont när jag vilar, men mest när jag går. Det spelar heller inte så stor roll om jag går på tå eller inte för det gör lika ont. Ett av symptomen var att det gör just det, ont när man går, och på en sida på the net stod det att man bör ringa vårdcentral om så är fallet. Jag tror att boven i dramat är mina ballerinaskor då de är helt platta och i stort ett saknar sula. Could be, could be. För övrigt låter det riktigt äckligt att hälsporre är ett litet kalkhorn på hälen som utvecklas när kroppen försöker laga och packa in skadade senband i foten med kalk. Aj. På ovan nämnda hemsida finns nummer man kan ringa om man vill ha råd på arabiska, bosniska, kroatiska eller serbiska. Det kanske skulle vara spännande!

7 kommentarer:

Anonym sa...

aj aj, det är ingen kul åkomma det där!
hoppas det inte blir värre fina!

kramelikraaaam

GO sa...

jag hade hiskeligt ont i hälen förra sommaren (troligen pga för mkt flipflop-promenerande) och trodde också att jag hade hälsporre. jag kunde inte nudda hälen mot marken och fick träningsabstinens så till sist cyklade jag till parkenbadet varje dag o simmade istället. sen gick hälsmärtan över, bara-så-där. tror att jag knaprade i mig lite voltaren-piller eller nåt, om det nu skulle vara nån inflammation eller så. <-- tips! vilket det ju troligen var eftersom det gick över. :) men det tog några veckor. hoppas ditt också går över snart så du kan börja springa med oss i vilsta hohohoo

Johanna sa...

Pratde med mamsen o hon sa också voltaren... har haft punka på sykeln i fyra månader o gått överallt så jag tror det är det som är boven. Nog för att jag aldrig kommer springa med er men det är riktigt jobbigt att inte kunna gå ens...

Ica sa...

sykeln?? sykeln svnnskalärarett?

Johanna sa...

"sykeln" blir det när man kommer hem så sent på nattsingen. Hade stora problem med att hitta tangenterna ;)

Anonym sa...

Ajaj. Blir det inte bättre så borde du nog kolla upp det där!

kramar

Anonym sa...

ring och be om råd på kroatiska och sen ringer du till wallman och säger att du inte förstår kroatiska haha! nämen skämt åsido, bra skor och funkar inte det är ju wallman en klippa ;)