torsdag 22 maj 2008

Oproduktiv bloggare, dock aktiv student

Jag är en dålig blogginnehavare. Jag vet inte vad det beror på men jag skulle chansa på en blanding av att:

* jag har alldeles för mycket i skolan
* jag väntar på kommentarer på gamla inlägg (jag vet, pucko)
* jag helt enkelt inte har något kul att komma med

Min vardag består enbart av tentaskrivande just nu. Jag, som annars är väldigt duktig på att göra allt annat när jag måste plugga sitter nu flera timmar om dagen oh författar på min meritportfölj. Disken och tvätten får vänta, lägenheten får förfalla något under tiden. På föreläsningarna sitter jag mest och trampar och tittar på klockan för jag har inte tid att sitta på föreläsningar!! (paradoxalt, jag vet)

Om två veckor är allt över. Om två veckor är jag inte längre högskolestudent (eller jo, kanske det, alla resultat har inte hunnit in då än). Sommaren väntar, förvisso med mestadels jobb men förhoppningsvis lite sol, partaj och skojigheter också. Sen väntar vuxenlivet. Jag måste få ett jobb. Ge mig ett jobb någon...

/ den-nästan-färdiga-svännskalärarett

4 kommentarer:

Anonym sa...

du kommer fixa detta galant! jag tror på dig! man fåååår vara astråkig och sitta och plugga, sålänge det leder nånstans vilket det gör ;)

Anonym sa...

jag har varit 3 år i mullsjö för att svara på frågan du ställde på min blogg!

Du är en busy kvinna helt enkelt!
skönt att inte ha en massa tid att skräpa på nätet.... he he

var rädd om dig bara!

kraaaaaaaam

Heléne Eriksson sa...

iiih, två veckor! Det är ingenting! Fett najs ju! (:

Du är bäst! Puss

Johanna sa...

Tack mina små sötnötter :D