söndag 10 augusti 2008

Bulgariensemestern

Det har blivit dags att återge resan känner jag. Informationen jag hade fått innan vi åkte talade dels för att Sunny beach var fint och varmt, dels att det vimlade av maffiosos och kriminella och att vi antingen skulle bli rånade eller mördade mitt på blanka dan. Jag var med andra ord lite nervös och höll hårt i väskan redan på Arlanda. Detta var däremot inget vi såg något av. Några fattiga tiggare, jobbiga inkastare och smöriga massageterapeuter stötte vi på, men ingen maffiaboss eller kriminella galningar.

Vädret var precis perfekt. Varmt, soligt och med lite fläkt från havet :) Vi åkte tydligen precis i rättan tid när regnet bestämde sig för att överta Sverige totalt (dock kom vi tillbaka i onsdags och jag kan ju inte säga att jag har sett särskilt mycket av solen). Perfekt semester enligt mig; sol, bad, en bra bok, en skön solstol och en paraplydrink i handen. Daniel blev däremot rastlös och uttråkad fort stackarn. Det fanns nämligen inte mycket att göra i Sunny beach. Om man vill åka dit för att festa, kör på det är nog perfekt, men annars kryllar stället mest av hotell, restauranger, barer och stånd med allt och inget att köpa.

En dag knallade vi faktiskt till Old Nessebar, ett par kilometer söder om Sunny beach. Det var väl i stort sett det enda vi gjorde förutom att sola, bada och äta mat. Inte världens godaste mat direkt men det fungerade. Emellanåt slank vi in på Mc Donalds för att få i oss lite mindre fet mat (ja, jag sa mindre...). Veckans missar var ändå att Daniel redan andra kvällen tappar en yatzytärning från nionde våningen (no more yatzy) och att jag nästsista dagen lyckades ha sönder spolknappen på toaletten... Det skulle kosta mig ca 200 kr och då var jag glad att jag har en händig man. Med bästa Mac Gywer-stil lagade han, med hjälp av en tändare och tandborste, plastbiten jag brutit av.

Några bilder från veckan har jag lagt upp på bilddagboken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

låter väl som en alldeles utmärkt semester! orka hålla på och flänga runt liksom!! daniel gav mig just en idé ;) min toalett är också trasig hehe. kram

Anonym sa...

låter som ni haft det perfekt!!!!

kramelikraaaam

Anonym sa...

svprt att förklara men det står om det på www.borastidning.se under rubrik 34-åring häktad för misstanke om dråp... står under mest lästa artiklar tror jag

livet är så grymt....

kram