fredag 22 augusti 2008

En sån där lista

Johanna är trött efter sin första arbetsvecka med högstadieelever. Vill blogga men kör helt enkelt slövarianten och kopierar en lista :) (För övrigt undrar jag varför stavningskontrollen vill särskriva allt)

Jag har:

(x) hånglat med någon av samma kön
( ) blivit dumpad
(x) dumpat någon
( ) fått sparken
(x) rymt hemifrån (när jag var 5 eller nåt, kom till lekparken)
( ) blivit arresterad
(x) hånglat med en främling
( ) gått på en blinddejt
(x) varit kär i en lärare
( ) legat med en medarbetare
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) sett någon dö( )
spytt i en bar
( ) sett en del av mig själv brinna
(x) åkt snowboard
(x) tagit smärtstillande
(x) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm
(x) sovit under stjärnorna
( ) blivit rånad
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
( ) varit vittne till ett brott
( ) varit besatt av post-itlappar (men däremot överstrykningspennor, I still am)
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) simmat i havet
(x) gråtit mig själv till sömns
( ) sjungit karaoke inför främlingar (var det någon sin trodde att jag inte gjort det?)
( ) dansat i regn
( ) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om
(x) gjort upp eld på en strand
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund-/kattmat
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
( ) limmat fast min hand i något
( ) fastnat med tungan i lyktstolpe
( ) kysst en fisk
(x) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att jag inte fått luft
(x) stannat uppe hela natten
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) blivit islängd i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het
( ) brutit ett ben
(x) svimmat
(x) snattat (en dajm på Ica :))
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
() hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
(x) jag kan skriva utan att titta på tangenterna

3 kommentarer:

Anastácio Soberbo sa...

Hej! I Love bloggen.
Tyvärr inte skriva mer, men min ryska är dåligt.
En kram från Portugal

Johanna sa...

Ryska? Det behövs inte, jag kan inte ett ord.

Anonym sa...

haha