söndag 17 augusti 2008

Å-fest och skolstart

Pust och stånk och aj i ryggen. Å-festen tar på krafterna. Börjar man kanske bli lite gammal? I fredags var vi nere och åkte karuseller. Helt livsfarliga men o så roliga! Har inte skrattat och skrikit så mycket på länge. Aj i halsen och träningsvärk i magen. I går var det knytis med laget (några tappra själar som kunde iaf) och sen ut på Harrys. Maaaassaaaa folk överallt men det var trevligt!

Jag börjar tro att detta var den sista helgen jag kommer orka göra så mycket för i morgon drar skolorna igång och eleverna kommer inta arbetsplatsen :) Mina första dagar på jobbet har varit superbra! Jag trivs jättebra och alla är trevliga och hjälpsamma. Måndag-tisdag spenderades på upptaktsdagar i Kolmården och det var inte helt fel med trerättersmiddag, delfinshow och en tur inne i djurparken vid sidan av konferensen :)

Jag har hört rykten om att vi fr.o.m. tisdag har tillgång till hallen och jag hoppas på att inneträningen drar igång snart! Ska bli kul att spela och så tror jag kroppen min kommer bli glad att få aktiveras lite mer än bara cykelturer till och från jobbet och ett och annat rumpskak på helgerna. Styrketräning står nog också på schemat, om jag nu kommer känna att jag har tid för sånt. Eventuellt kanske jag bara kommer ligga däckad i soffan efter jobbet och varken orka med kör, volleyboll, träning eller socialt umgänge. Nej, så illa får det självklart inte bli.

Taggad till tusen går jag i morgon och har upprop med min första kull elever. Ska bli riktigt kul och spännande! Håll tummarna för att det blir fin väder på tisdag då det är klassens dag! :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

nähedu! min mezzokompis får ju inte sluta heller!!!!! jag tror inte du kan bli asocial faktiskt, och tur är det!!!

Anonym sa...

det kommer gå så bra fina!

kraaaaaaam

Anonym sa...

En annan ska ju också på upprop, fast om en vecka och som elev... ska vi byta?
Vi har inte hunnit prata ihop oss än men troligen kan vi börja träna på tisdag, hör av mig... Stort lycka till med din klass :)

Johanna sa...

Mariah: Du har så rätt, jag kan nog aldrig bli asocial :)
Anne: Tack vännen! Det känns bra :)
Coach: Vi skiter i att byte tror jag, trivs alldeles för bra med att slippa högskolan och att istället jobba :) Yeay, träning ikväll!!

Heléne Eriksson sa...

Styrketräning måste det bli, med Linis också! Hoppas att första dagarna gått bra, men lite saknar man ju att festa på tisdagar och söndagar ...;) Fetingpuss!

Anonym sa...

va!? Hélene träna?! nu måste jag läst fel :)

Heléne Eriksson sa...

Heléne, träningshataren #1 vill börja träna sina stackars nästan obefintliga muskler. I know, helt crazy! (:

Anonym sa...

verkligen helt crazy! :)