måndag 4 januari 2010

Nyårslöften och home makeover

Jag har inget bra nyårslöfte i år heller. Kommer inte ihåg sist jag hade ett så man kanske ska satsa på det i år! Något bra sådant, som inte är så svårt att hålla kanske :) Att blogga mer skulle kunna vara ett bra sådant.

Jag slog ju trots allt 2008 års antal inlägg förra året.

Man kanske även skulle kunna ge sig på att försöka få upp flåset lite, ta lite fler promenader än en gång i kvartalet eller nåt.

Jo, det borde jag nog klara av.

Annars tänker jag nog bara lova mig själv att jag ska bli bättre på att träffa vänner, skratta mer och satsa på att få jobba kvar på bästa skolan även nästa läsår.

Oj, vad många löften det blev nu ;)

Starten på året har varit helt ok måste jag säga. Däremot borde jag ägna de sista två dagarna på året med att träffa vänner. Jag måste ju åka ut till Leo och träffa dem, det var ju på tok för längesen. Och så ska jag ta och hinna med en fika eller lunch med Carro också. Basta :)

Idag har vi för övrigt varit väldigt produktiva, till skillnad från i går då jag sov bort hela dagen och inte fick alls mycket gjort. Vi var till tippen och slängde min gamla bokhylla, Daniels trasiga kontorsstol, gamla TV-bänken och lite annat skräp. Sedan åkte vi runt stan i jakt på en bräda till sänggaveln, en ny kontorsstol och prydnadskuddar. Detta med gott resultat! Tro det eller ej men efter två år börjar vi nästan få ordning här hemma :) Bokhyllorna har kommit upp i skräprummet (som ska bli ett mysrum och inte ett förråd), jag har rensat ut en del där inne, vi har införskaffat en ny TV-bänk och fått upp plattisen på väggen, sängen har numer en snygg huvudgavel och tavlor har kommit upp på väggarna i vardagsrummet. Yeay for us! Nu skulle jag vilja ha nya köksmöbler, vardagsrumsbord och fixa gardinerna i vardagsrummet bara :)


1 kommentar:

Ica sa...

Två år är ju ingen ålder på en ko =)