lördag 2 januari 2010

Tillbakablickar

Det har blivit dags att försöka fiska fram minnen om året som har gått. Det har varit ett riktigt bra år som innehållit det mesta av det bästa måste jag säga.

Januari
Årets inleddes med en liten resa till fjällen med familjen och älskling. Riktigt bra hade vi det, åkte massa skidor i snorkallt väder, en riktigt bra avslutning på jullovet :) Vårens volleybollmatcher drogs igång och vi åkte till Åland och spöade skiten ur dem ;) Mindre lyckat avslutades månaden då jag lyckades bli påkörd på väg till jobbet. Det resulterade i en vecka hemma, några dagar på kryckor efter det och missade spännande matcher. Nåväl, jag höll i alla fall, och lärde mig att bilar är hårda.

Februari
Jag spelade volleyboll och umgicks med vänner, hade sportlov, var hundvakt och firade en massa födelsedagar. Dagarna rullade på som vanligt och inget större hände :)

Mars
Äntligen började det bli lite ljusare ute! Vi hade lekafton hemma hos oss, vi spelade ännu mer volleyboll (och vann varje match förstås ;)). Vi sjöng på kyrkans kabaré och det var en del på jobbet.

April
Jag var hos läkaren och försökte komma fram till vad det var för fel på min mage (utan resultat). Jag klippte lugg igen och njöt av att ha påsklov. En varm dag satt jag, Mariah och Joanna på Joannas balkong och njöt av vårsolen, helt underbart. Jag träffade vänner, firade födelsedagar och sjöng på GUIFs hemmamatch *haha* Valborg firades på svärmors och Bosses segelbåt, hur mysigt som helst!

Maj
Maj = Kal & Ada. Vi åkte som vanligt ner och var laddade till tusen. Superkul helg som dessutom avslutades med brons!! Så kul!! Jag fick hem min fina pärla Valter Volvo :) och grillade ute för första gången sedan sommaren innan. Jag åkte även upp till Stockholm och träffade Lisette en helg <3

Juni
Juni och bror tog polisexamen. Själv gick jag på mitt första sommarlov på länge och det kändes inte helt fel! Dock såg det ut som om jag inte skulle få fortsätta efter sommaren så det var vemodigt också. Vid midsommar fick jag dock det ljuvliga beskedet att jag fick fortsätta och det firades :) Midsommar firades för övrigt väldigt mysigt i skärgården på segelbåten. Årets första dopp blev av, i 14 grader... Slutet av månaden bjöd på massa sol och bad, helt kalasbra dagar med vännerna.

Juli
Fina dagar med sol och vänner. I mitt av månaden åkte jag och mamsen till Rhodos en vecka och hade det riktigt slappt och härligt. Jag åkte upp till Stockholm med Bea och Lina och lekte modell för en dag, riktigt kul :)

Augusti
Jag njöt av sista dagarna på sommarlovet och inledde det nya läsåret på allra bästa sätt. Vi hade fyra underbara dagar i Italien med arbetslaget och jag övertygades än en gång över att mitt jobb är det bästa man kan ha ;) Sol, värme, god mat och dryck, shopping, opera, Milano - bästa upptaktsdagarna!

September
Tillbaka till vardagen på riktigt och dagarna var mest fyllda med jobb, träning, sång och volleybollmatcher. Vi gick upp i div III och insåg ändå ganska snabbt att vi faktiskt skulle ha en god chans! Vi åkte ut med båten en sista helg och insåg att hösten var på väg.

Oktober
Oktober månad rullade på ungefär som september och avslutades med höstlov. I'll say it again: I like my job ;)

November
Födelsedagsmånad som innehöll massa jobb och stress men också fester, matcher och slöa dagar. Jag avslutade månaden med födelsedagsfest och började längta till julen, julnörd som jag är :)

December
Världens bästa lag (vi alltså) lyckades vinna höstens seriespel och det känns ju inte fel :) Vi avslutade med en superdålig match men det räckte ju ändå så. Jag började göra det julmysigt hemma, bakade och pyntade och trallade på julmusik. Vi sjöng några gånger under advent och jul och jullovet var väldigt välbehövligt! Julen var traditionell och mysig som vanligt och nyår firades med goda vänner hos Lina och Robert, en toppenkväll.

Mycket jobb och stress har det varit det här året men överlag har året varit toppen! Jag fick behålla mitt jobb där jag fortfarande trivs jättebra, jag fick möjlighet att åka utomlands hela två gånger, volleybollen har varit riktigt kul under året och jag har haft riktigt kul med alla vänner. Det kan inte bli så mycket bättre men jag hoppas förstås att 2010 ska bli minst lika bra :)


Inga kommentarer: