fredag 8 januari 2010

Sen insikt är likväl en insikt


Idag insåg jag att eleverna kommer tillbaka till skolan på måndag.

AAAAHHHHHH!!!

I förmiddags fick vi höra en jättebra föreläsning om språkutveckling men just nu önskar jag att jag hade haft mer tid till eget arbete istället. Jag har fem lektioner på måndag då jag ska starta upp nya arbetsområden. Detta är inget jag har planerat eller tänkt på under jullovet.

Vad ska vi jobba med? Hur ser våren ut? Jag måste göra en grovplanering! Vad ska vi hinna med att göra? När är alla nationella prov? Vad gjorde jag förra året med grupperna? Var är alla papper? Skit, lång kö till kopiatorn! När ska jag lägga proven? När ska de ut på prao? Vilken grammatik ska vi hinna gå igenom innan sportlovet? Vad ska vara med på proven? Var är min kalender nu då? Shit, är klockan redan 16:00?! Vad ska jag börja med? Ahhhhh!!!

Ibland blir man stressad, förvirrad och känner att tiden inte räcker till ett dugg. Tur att varje dag inte är så. Nu är det helg igen och jag tänker förlita mig på tidigare erfarenheter *hahaha* och intala mig att allt är under kontroll. Hehe, nåväl, så gott som iaf! Trevlig helg!


2 kommentarer:

Ica sa...

Hihihi, så kan det gå när man sovit i tre veckor =) Tror det löser sig ändå. Dina elever tycker ju om dig i vilket fall ;)

Anne sa...

Jag tror du fixar det prima när det väl gäller!

ta det lugnt och glöm inte att andas emellanåt!

Kram kram
anne