måndag 22 februari 2010

Biläventyr på väg till operation


Det är jättefint med all snö men jag skulle vara bra mycket gladare och lugnare om den inte låg på vägarna. Jag måste ut och åka två gånger till idag och en gång i morgon men sen tänker jag banne mig lämna bilen hemma. Så länge jag inte stannar så är det lugnt för jag kommer knappt nånstans när jag ska iväg igen. I korsningen vid Fröslunda kom jag knappt iväg när jag skulle hämta Ica och det blev inte bättre.

Det gäller uppenbarligen att planera sin körning ordentligt. Dum som jag var gjorde jag inte det utan tog Carlavägen mot sjukhuset. Baaaad idea! I viadukten fastnade jag i uppförsbacken och kom inte loss. De nya vinterdäcken borde verkligen sitta fram och inte bak för jösses vad det slirade. Sicken tur att det fortfarande finns gentlemän som kommer till undsättning. En satte sig i bilen med Ica och den andra hjälpte mig att putta upp stackars Valter för backen. Behöver jag säga att jag inte alls vill ut och åka något mer idag!?

1 kommentar:

Ica sa...

du gjorde det hela kalas. När du väl hittat varningsblinkersen vill säga ;)
- Ut ur bilen!
- Så jävla typiskt svenskar. Ingen stanna och hjälpa