söndag 21 februari 2010

Födelsedagar och matchvinst! *uppdaterad*

Det är söndag och idag finns det ingen som helst söndagsångest i sikte. Det är nämligen the time of the year när det är s p o r t l o v! Härligt med en veckas ledigt, även om jag måste sitta och rätta nationella prov en del. Bara vetskapen att jag har tid att sova riktigt mycket, träffa vänner och inte behöva gå upp så förbenat tidigt känns ju inte helt fel :)

Solen skiner och idag ska jag ut och fira den femte i raden som fyller år denna vecka. Minstebror fyller 19 (vilket är konstigt när jag bara är 22 och han är nio år yngre, konstigt det där) och det ska firas ute i Kjula i eftermiddag. Hela veckan har bestått av födelsedagar känns det som. Älskling har blivit 26, lagkompisen 40 (eller var det 28?), Leo 27, Maija 4 och så bror 19 idag. (GRATTIS ALLA FINA!!)

Igår begav vi oss till Stockholm i snökaoset. Att vi kom fram och även tillbaka känns himla bra för det var ju bra mycket snö! Trodde vi skulle bli försenade p.g.a. vädret men vi kom fram i god tid och fick vänta på matchen som var innan istället. Matchstart en timme för sent och hemma var vi inte förrän vid 22-tiden igår, men som sagt, vi kom hem iaf :) Matchen var riktigt rolig som de brukar vara när vi möter Bromma. Vi är väldigt jämna och de matcher vi spelat mot dem tidigare har båda slutat 3-2 (en gång till vår fördel och en gång till deras). Denna gång var vi dock ett strå vassare och lyckades i femte setet ta dem. Riktigt spännande och rolig match! Härligt att få vinna lite igen efter två förluster. Minns inte siffrorna nu men det var som sagt jämt. I sista set var det riktigt spännande och jag tror siffrorna blev typ 15-13. Vi är så bra!! ;)


Uppdatering:


Bromma - Eskilstuna: 2-3 (21-25, 25-22. 25-21, 14-25, 12-15)

3 kommentarer:

JAG sa...

Ja det är konstigt det där med åldern. Att deras ålder ökar medan vi bara står och stampar i samma ålder hela tiden =)

leapox sa...

Men Johanna, du är väl ändå fortfarande yngst i kollegiet? :)

Grattis till vinsten!

Johanna sa...

Jag menar det, småsyskon kan ju aldrig bli vuxna :)

Tack Kati :) Det kan nog vara så att jag fortfarande är yngst, det har du rätt i :)