lördag 9 april 2011

Bra och dåligt

Veckan som gått har varit tuff och jag börjar bli evinnerligt trött på mig själv. Jag kan inte vara rolig att ha att göra med som hela tiden "går omkring och är sur" och nere. Till slut tröttnar ju de flesta på att hela tiden höra någon sitta och sucka och vara bitter (och jag är livrädd för att folk i min omgivning ska göra just det, tröttna och dra). Men det måste väl få vara lite jobbigt emellanåt och det ligger väl något i det där att vissa saker måste vara svåra innan de blir lätta, det måste få vara tufft innan det blir lätt igen. Det skulle bara vara så skönt att stänga av ett tag. I vilket fall som helst så är jag overjoyed över mitt jobb. Hade jag inte haft en kul jobb med de bästa jobbarkompisarna hade nog dagarna varit riktigt dåliga. Tur man kan få skratta högt ibland :)

Idag är jag däremot riktigt nöjd med mig själv. Efter att ha vaknat vid halv sju (det var jag iofs mindre nöjd med. Varför gör man så när man får sova hur länge som helst?!) har jag jobbat ikapp en hel del. Jag har rättat de nationella proven i engelska som mina 9:or skrev igår och även betygsatt flera uppsatser från nationella i svenskan så dom börjar jag faktiskt se slutet på (sen tänker jag välja att ignorera de 30 uppsatserna, 29 bokrecensionerna, 24 intervjuerna och lite annat som fortfarande ligger på mitt bord på jobbet och väntar på mig). Dessvärre kommer skrivdelen på engelska nationella på onsdag så jag kommer nog få jobba rumpan av mig på lovet ändå, men jag är i alla fall nöjd över dagens insats :)

På eftermiddan gav mig ut på en liten joggingrunda också och jag överraskade mig själv med att orka springa hela 6 km(!) Dessutom gjorde jag det på exakt 40 minuter (vilket betyder att jag lyckades hålla samma snitthastighet som i måndags fast jag utökade rundan med 2,5 km) utan att känna att jag tog ut mig alldeles.

5 arbetsdagar kvar till det tio dagar långa påsklovet. Fattar inte hur fort det går. Efter det är det inte många dagar kvar till sommarlovet ju! Nästa vecka är som sagt (i tidigare inlägg) lite speciellt då vi har demokrativecka/elevernas vecka. Det innebär en massa trevliga saker som föreläsningar, Friskis & Svettis, filmvisning, diskussioner, tipspromenader, gästföreläsare och lekar. Det känns ju som om det kommer bli kul och jag hoppas på en bättre vecka än den här. Nu tror jag minsann jag är värd att slöa i soffan resten av dagen och kvällen :)

1 kommentar:

Marja-leena sa...

Här har du en sån inte drar någonstans alls. För att citera en klok kvinna: "Lid så länge du måste, så länge det varar, det går över, jag vet att det går över, stå ut." (Bodil Malmsten).