fredag 22 april 2011

Perfekt påsklov

Bortsett från lite mentala svackor (som ju faktiskt kommer och som jag måste lära mig att deala med på bättre sätt) måste jag säga att det här påsklovet är nästintill perfekt! Vädret är alldeles underbart, jag får en hel del gjort men hinner ändå vila upp mig. Idag har jag fixat och rensat i rabatten, fått lite rättat, satt upp tavlor och varit och handlat. Vi har precis invigt nya grillen och altanen med en urgod middag bestående av färskpotatis, vitlöksmarinerat kött, haluomi, sallad, färskt bröd och tzatziki och det är ju underbart att kunna sitta ute i solen! Det blir grönare och grönare ute för varje timme som går känns det som och jag älskar det! Skulle egentligen vilja fortsätta hänga ute resten av kvällen också :) Snart blir det att damma av inlinesen tror jag, ta fram kubb-spelet och sätta upp darttavlan. 

Av den ursprungliga to-do-listan har jag hunnit med nästan allt. Några fönster har inte blivit tvättade, jag har inte sytt upp några gardiner och det bidde ingen kaffe-och-hoppa-studsmatta-date med Ingrid och hennes familj men det hinns med någon annan gång! Istället har jag sprungit några vändor, läst massor i solen, fixat och donat här hemma och jag planerar att rätta lite till innan lovet är slut, och tvätta Valter :) Jag hade ju egentligen tänkt att ta långa, sköna sovmornar också men det är nästan komiskt att jag varje morgon vaknar antingen prick 6:00, 7:00 eller 8:00. Men men, solen gör mig pigg och man ska väl inte sova bort lov :)

Jag råkade visst shoppa loss lite online igår. Igen, hehe. Massa sommarkläder blev det denna gång! Klänningar, shorts och bikinis. Nu är det bara för sommaren att komma för att stanna (och jag ser verkligen framför mig hur jag ligger och lapar sol på altanen hela sommaren, längtar!!) 7 veckor kvar till sommarlovet, det långa och härliga :)



Inga kommentarer: