måndag 4 april 2011

Ibland förvånas man

Måndag och ny vecka. Vart dagen har tagit vägen vet jag inte, det kändes som om jag bara var på jobbet och vände idag och nu är det bara 9 arbetsdagar kvar till 10 dagars ledighet :) Nästa vecka är dessutom lite speciell så lektioner har vi bara på måndag och på eftermiddagen på tisdag. Najs. Innan dess ska dock massor hinnas med och idag ska jag banne mig sätta mig och rätta undan lite. Ska bara först... ;)

Är riktigt impad över mig själv för övrigt. I augusti fick jag och darling för oss att vi skulle börja springa. Jag tror jag var ute tre gånger eller nåt (hehe, så bra gick det) och minns att jag var impad redan då när jag orkade springa mer än några hundra meter. Nu när volleysäsongen är över (vi tränar en månad till ungefär men matcherna är ju slut) har jag tänkt att jag ska ta tag i det där igen och idag kände jag att det var en bra dag att starta. Sagt och gjort, löpardojorna åkte på och jag tänkte att jag kanske i alla fall skulle orka ta mig bort till skolan som ligger ungefär 1 km bort utan att svimma. Hör och häpna men jag sprang banne mig hela rundan som totalt blev på 3,5 km! Ok, för en person som är van att vara ute och jogga är det väl knappast imponerande att springa 3,5 km på typ 22 minuter men jag är iaf impadoch det känns riktigt bra. Lite flås har jag alltså byggt upp under vintern :)

Nu känns det verkligen mer lockande att gå ut och sätta sig i solen med en bra bok än att ta tag i rättning... Men jag får säga till mig själv som jag säger till eleverna: Skjut inte upp saker för länge! Det blir bara mer och mer att ta tag i. Heja heja!


Inga kommentarer: